კვირის ყველაზე კითხვადი სტატიები
თვის ყველაზე კითხვადი სტატიები
11:43 / 15-03-2016
9 შეცდომა, რომელიც გავლენიანმა დასავლურმა გამოცემებმა დაუშვეს
წარმოგიდგენთ შემთხვევებს დასავლურ მედიაში, როდესაც მედიასაშუალებებს სერიოზული შეცდომები გაეპარათ.

1. "ნიუ-იორკ პოსტმა" 2013 წელს ბოსტონის მარათონზე მომხდარი ტერორისტული თავდასხმის შემდეგ, გაზეთის პირველ გვერდზე გამოაქვეყნა ფოტო, რომელზეც ასახული იყო ორი ახალგაზრდა მამაკაცი. სათაური იუწყებოდა, რომ სწორედ ეს ორი ადამიანი იყო პასუხისმგებელი აფეთქებებში. როგორც გაირკვა, მათ არანაირი ბრალი არ მიუძღოდათ მომხდარში და ახალგაზრდებმა გამოცემას უჩივლეს.

2. კანადურმა გაზეთმა The Globe and Mail ნაციონალური უსაფრთხოების სააგენტოს უფროსის მაიკლ ჰაიდენის შესახებ დაწერა, რომ ის აეროპორტში სროლისას დაიღუპა. მედია "ტვიტერზე" გამოქვეყნებულ ყალბ ინფორმაციას დაეყრდნო.

3. 2000 წელს Associated Press-მა გამოაქვეყნა ფოტო, რომელზეც ასახული იყო დასისხლიანებული მამაკაცი და პოლიციელი ჯოხით ხელში. ფოტოს ახლდა წარწერა: "ისრალის პოლიცია და პალესტინელი მამაკაცი". ფოტო და წარწერა ერთად აღიქმებოდა ისე, თითქოს პოლიციელმა პალესტინელი ცემა. მაგრამ სინამდვილეში დასისხლიანებული მამაკაცი ამერიკელი ებრაელი ტუვა გროსმანი გახლდათ, რომელიც იერუსალიმში გავლით მოხვდა და პალესტინელების განრისხებული ჯგუფის თავდასხმის მსხვერპლი გახდა. ფოტოზე აღბეჭდილი იყო ის ეპიზოდი, როდესაც პოლიციელმა მამაკაცი გადაარჩინა.

4. გამოცემამ The Sun გამოაქვეყნა სტატია ჯოანა იეითსის შესახებ, რომელზეც განახორციელეს სექსუალური ძალადობა და დაახრჩვეს. გაზეთში გამოქვეყნდა დამნაშავის ფოტო, სადაც ჭაღარა მამაკაცზე წერდნენ, რომ ის გახლდათ მკვლელი და მოძალადე. სინამდვილეში აღმოჩნდა, რომ გამოცემამ შეცდომა დაუშვა და რეალური დამნაშავე სულ სხვა პიროვნება იყო.

5. 1983 წელს გამოჩნდა "ჰიტლერის დღიურები", მისი პირადი ჩანაწერების დიდი არქივი. დღიურები 9.3 მილიონ გერმანულ მარკად დასავლეთ გერმანულმა გამოცემა "სტერნმა" შეიძინა. შემდეგ მან ჩანაწერების გამოქვეყნების უფლება მიყიდა ამერიკულ გამოცემა The Sunday times-ს. რამდენიმე პუბლიკაციის შემდეგ გაირკვა, რომ ჩანაწერები ყალბი იყო. შედეგად, ყალთაბანდობისთვის რამდენიმე ადამიანი ციხეში ჩასვეს, გაზეთების რედაქტორებმა კი სამსახური დაკარგეს.

6. 2006 წელს "როიტერმა" გამოაქვეყნა პალესტინის ერთ-ერთი ქალაქის ფოტო, რომელიც ისრაელის ავიაციის დარტყმიდან რამდენიმე წუთის შემდეგ იყო გადაღებული. სააგენტოს ფოტოგრაფმა
You must have Flash Player installed in order to see this player.
მეტი დრამატიზმისთვის, სურათი ფოტოშოპით დაამუშავა. ეს მას შემდეგ გახდა ცნობილი, რაც "როიტერის" ფოტო უმსხვილესმა გამოცემებმა გადაბეჭდეს. სააგენტომ ბოდიში მოიხადა და ფოტორეპორტიორი სამსახურიდან გაათავისუფლა, მისი 920 ფოტო კი საიტიდან წაშალა. ასევე, "როიტერმა" რამდენიმე წლის წინ შეცდომით გამოაქვეყნა ჯორჯ სოროსის ნეკროლოგი, რაზეც ასევე ბოდიში მოიხადა.

7. 2011 წელს "ბლუმბერგმა" აზერბაიჯანის პრეზიდენტის ილჰამ ალიევის ინტერვიუ გამოაქვეყნა. აზერბაიჯანულმა მხარემ პრეტენზია გამოთქვა იმასთან დაკავშირებით, რომ ფრაზა, რომელიც სათაურში იყო გატანილი, ალიევს არ უთქვამს. სააგენტომ ბოდიში მოიხადა და მომხდარი ტექნიკური ხარვეზით ახსნა.

8. 2003 წელს "ნიუ იორკ თაიმსში" სკანდალი ატყდა. აღმოჩნდა, რომ ჟურნალისტი ჯეისონ ბლერი 4 წლის განმავლობაში რედაქტორებს და მკითხველს ატყუებდა. კერძოდ, სხვა მედიასაშუალებებიდან მითვისებულ მასალებს თავის ექსკლუზიურ რეპორტაჟებად ასაღებდა და აქვეყნებდა ყალბ ინტერვიუებს. გაზეთიდან არა მხოლოდ თვითმარქვია ჟურნალისტი მიაბრძანეს, არამედ ორი რედაქტორიც.

9. ბოდიშის მოხდა ამერიკულ "ენბისისაც" მოუხდა. ტელევარსკვლავმა ბრაიან უილიამსმა პირდაპირ ეთერში მოჰყვა, თუ როგორ ჩამოაგდეს ერაყელმა მეამბოხეებმა ის ვერტმფრენი, რომელშიც ჟურნალისტი იჯდა და როგორ სასწაულებრივად გადაურჩა სიკვდილს. აღმოჩნდა, რომ ეს ტყუილი იყო. ტელევარსკვლავი სამსახურიდან გაუშვეს.

მომზადებულია cracked.com-ს მიხედვით
08:26 / 16-03-2016
აბა რუსთავი2 დღეში ათჯერ უნდა იხდიდეს ბოდიშებს.
vaja22
16:10 / 15-03-2016
კიდევ ერთი:
ჰოლანდიური გაზეთის ბოდიში იოჰან კრუიფის გარდაცვალების ცნობის გამოქვეყნებისთვის "The Dutch newspaper Volkskrant has apologised after it tested its new app by publishing a story wrongly reporting the death of Johan Cruyff."
http://www.theguardian.com/football/2014/aug/20/dutch-newspaper-apologises-fake-report-johan-cruyff-death
ID
მსგავსი სიახლეები
სამოქალაქო ჟურნალიზმი სულ უფრო დიდ პოპულარობას და გავლენას იპოვებს
ლეგალიზაცია არ უნდა მოვახდინოთ, მაგრამ მსუბუქი ნარკოტიკის მოხმარებისთვის ადამიანი ციხეში არ უნდა ჩავსვათ
გთავაზობთ რამენიმე მნიშვნელოვან მესიჯს პრემიერ-მინისტრის პასუხებიდან:
შეხვედრა ტექნოლოგიურ პარკში მიმდინარეობს
+VIDEO| ეს პირველი შემთხვევა არ არის, როცა უმრავლესობის დეპუტატი მედიას მუშაობაში ხელს უშლის
კოჭლამაზაშვილის შეფასებით, ის, რაც ბოლო დღეებში მედიის მეშვეობით ისმის, საწყენია
+VIDEO: ყველა გრძნობდა, რომ რაღაც ხდებოდა. კარს იქით ქალი ხმამაღლა იგინებოდა
+VIDEO "ჩემი სისუსტეების გამომწვევია: უიმედობა, დეპრესია, როცა არაფერი გაქვს საკეთებელი, როცა არავის ჭირდები..."
ამ კატეგორიის სხვა სიახლეები
14:58 / 26-05-2016  Image ექსპერტი სენსაციურ აღმოჩენაზე: "მონეტების ღირებულება შესაძლოა, მილიონობით ლარს აღწევდეს"
+VIDEO ავთენტურობის დასადგენად ახალგაზრდა ნუმიზმატთა ასოციაცია მუშაობს
19:51 / 26-05-2016  Image ტემპერამენტიანი, თავნება და "ფეთქებადი" მსახიობი გამოწვევების პირისპირ
"რთულია, მაგრამ ყოველთვის საკუთარ თავს ვეჯიბრები"
18:35 / 26-05-2016  Image "ევამ სკამზე ჯდომა მოახერხა" - შორენა ბეგაშვილი თურქეთის კლინიკიდან ქალიშვილის ახალ ფოტოს აქვეყნებს
ფოტოს შორენა ბეგაშვილი აქვეყნებს
21:07 / 25-05-2016  Image "შეიძლება გადავარდნისას ცოცხალი იყო და თვითონ იბრძოდა" - რას ჰყვება მაშველი, რომელმაც სასულიერო პირის ცხედარი იპოვა
ვარაზი წოწონავა - სიმამაცისა და თავგანწირვის მაგალითი
17:33 / 26-05-2016  Image "ქურდების მეგობარი გეგა გეგეშიძე, კალაძის სიძე პაატა აბულაძე და კალატოზას ძმა, ბოივასო ერთ სუფრაზე" - რა ფოტოს აქვეყნებს გივი თარგამაძე
+PHOTO| "კალაძის სიძე, მისი ნახევარდის თამუნა კალაძის მეუღლე პაატა აბულაძე, გუშინ შსს-ს წინ თავის
კვირის ყველაზე კითხვადი
დღის ვიდეო
PALITRATV.GE
You must have Flash Player installed in order to see this player.
ინტერნეტკონფერენცია
2016-02-08 08:11:10
ქალი სილამაზეზე უხსოვარი დროიდან ზრუნავდა,...
კონტაქტი

პალიტრამედიის ცხელი ხაზი:

5 77 11 11 30

ელ. ფოსტა: info@ambebi.ge

მისამართი: თბილისი, იოსებიძის ქ.#49