რამდენს შეადგენს ყველაზე პოპულარული ქართული ტელევიზიების შემოსასვლები და რა ზიანი მიაყენა მასთ "მაუწყებლობის კანონმა"

რამდენს შეადგენს ყველაზე პოპულარული ქართული ტელევიზიების შემოსასვლები და რა ზიანი მიაყენა მასთ "მაუწყებლობის კანონმა"

მაუწყებლობის შესახებ ახალმა კანონმა ტელეკომპანიების შემოსავალზე გარკვეული ნეგატიური გავლენა უკვე მოახდინა. მართალია, ზოგიერთ მაუწყებელს რეკლამიდან მიღებული თანხა გაეზარდა, თუმცა სასპონსორო შემოსავალი შეუმცირდა და თანაც მნიშვნელოვნად. თუ შემოსავლის შემცირების ტენდენცია მომავალშიც გაგრძელდა, ტელეკომპანიებში მსხვილი პროექტები და გადაცემები, სავარაუდოდ, კვლავაც დაიხურება.

ტელეკომპანია "იმედმა" ახალი სეზონისთვის ორი გადაცემა "იმედის კვირა" და "რეაქცია" დახურა, მანამდე მუშაობა შეწყვიტა "ჯიდიესზე" ყოველკვირეულმა გადაცემამ "კვირა 20/30"-მა. "იმედმა" გადაცემების დახურვის მიზეზად არხზე თოქ-შოუების ფორმატის ცვლილება დაასახელა, "კვირა 20/30" კი იმიტომ შეჩერდა, რომ პროექტის ვადა ამოიწურა.

"რეაქციისა" და "იმედის კვირის" დახურვას მედიაექსპერტების თუ პოლიტიკოსების ერთი ნაწილი პოლიტიკურ გადაწყვეტილებას უწოდებს, ნაწილი კი დუმს. თუმცა ყველას ავიწყდება, რომ გადაცემა, რომელიც დიდ დროს, ენერგიასა და ფინანსებს მოითხოვს, შესაძლოა, იმიტომ დაიხურა, რომ არხს მისი დაფინანსება უჭირს. მართალია, ფინანსებთან დაკავშირებით არავინ საუბრობს, თუმცა თუ მაუწყებლობის შესახებ ახალ კანონს გადავხედავთ, ვნახავთ, რომ ისეთ გადაცემებს, როგორიც "იმედის კვირა" და "რეაქციაა", სპონსორის ყოლის უფლება არ აქვთ, საერთოდ ტელეკომპანიებს კი მკაცრად ეზღუდებათ. გამორიცხული არ არის, ამა თუ იმ გადაცემის შემოსავლის მკვეთრად შემცირების მიზეზი ესეც ყოფილიყო. ამ საკითხზე პასუხის მიღებას "ბიზნეს-რეზონანსი" "იმედის" ხელმძღვანელობისგან გუშინ მთელი დღის განმავლობაში ცდილობდა, თუმცა ამაოდ.

"მაუწყებლობის შესახებ" კანონში შესული ცვლილებები 1-ელ აპრილს ამოქმედდა. ახალი კანონით სარეკლამო და სასპონსორო მომსახურების წესები შეიცვალა. სასპონსორო მომსახურება საათში 4 წუთამდე შეიზღუდა. ახალი წესით, საინფორმაციო და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამების სპონსორობა აკრძალულია. მანამდე არსებული რეგულაციით, რეკლამას მთლიანი სამაუწყებლო ბადის 20% ეჭირა, რაც დღე-ღამეში 4 საათი და 48 წუთი იყო, ახალი რეგულაციით კი სარეკლამო დრო საეთერო საათის 20%-ს არ უნდა აღემატებოდეს, რაც საათში 12-წუთიან შეზღუდვას აწესებს. რეგულაცია ე. წ. "პრაიმ ტაიმსაც" ეხება, სადაც რეკლამის განთავსება შედარებით მეტი ღირს. კანონში ცვლილებებს იმთავითვე აკრიტიკებდნენ სამაუწყებლო კომპანიის წარმომადგენლები და აცხადებდნენ, რომ ახალი რეგულაციები მათ ფინანსურ დამოუკიდებლობას დააკარგვინებდა. გარდა ამისა, კანონი სარეკლამო ბაზრის ცვლილებასაც გამოიწვევდა.

ზოგიერთი ტელევიზიის ხელმძღვანელობის შიში არ გამართლდა, ახალი კანონის ამოქმედების შემდეგ მათი სარეკლამო შემოსავალი კი არ შემცირდა, გაიზარდა კიდეც. თუმცა, სხვა ვითარებაა სასპონსორო შემოსავალთან დაკავშირებით. ამ შემთხვევაში ახალმა კანონმა ყველა წამყვანი ტელევიზია ერთნაირად აზარალა. კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ გამოქვეყნებული ანგარიშის მიხედვით, რომელიც 2015 წლის მეორე კვარტალში ტელევიზიების მიერ მიღებულ შემოსავლებს ეხება, ტელეკომპანია "რუსთავი 2"-ის მიერ მიღებული შემოსავალი 12 475 448 ლარს შეადგენს, რაც წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, თითქმის 2,4 მლნ ლარით მეტია. 2014 წლის მეორე კვარტალში "რუსთავი 2"-ის სარეკლამო შემოსავალმა 10 062 373 ლარი შეადგინა. ამავე პერიოდში "რუსთავი 2"-ს მნიშვნელოვნად შეუმცირდა სასპონსორო შემოსავალი. თუ 2014 წლის მე-2 კვარტალში ტელევიზიის სასპონსორო შემოსავალი 2 489 993 ლარი იყო, 2015 წლის მეორე კვარტალში ეს მაჩვენებელი 55 938 ლარამდე შემცირდა.

იხილეთ გაგრძელება

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია