რა პოტენციალი აქვს ადგილობრივი მნიშვნელობის აეროდრომებს საქართველოში?

რა პოტენციალი აქვს ადგილობრივი მნიშვნელობის აეროდრომებს საქართველოში?

საქართველო მთაგორიანი ქვეყანაა, რის გამოც ადგილობრივი მნიშვნელობის აეროდრომებს განსაკუთრებული დატვირთვა ენიჭება. ამის საუკეთესო მაგალითია მესტიის აეროპორტი, რომელიც ულამაზეს კუთხეს, სვანეთს დანარჩენ საქართველოსთან უმოკლეს დროში აკავშირებს. როგორც bpn-ს სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოში უთხრეს, ამ ეტაპზე კიდევ ოთხი ადგილი გამოიკვეთა, სადაც შეიძლება აეროდრომი აშენდეს. ეს ადგილებია: ინგირი, ომალო, ჩიხარეში და ამბროლაური. ამ თემაზე დაწვრილებით გვესაუბრება სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს დირექტორი გურამ ჯალაღონია.

- გავრცელდა ინფორმაცია, რომ საქართველოში რამდენიმე ადგილობრივი მნიშვნელობის აეროპორტი უნდა ამოქმედდეს. სად არის მათი გახსნა მიზანშეწონილი?

- პირველ რიგში, უნდა ვთქვა, რომ ქვეყნის შიგნით სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის განვითარება საქართველოს სამთავრობო პროგრამის ერთ-ერთი პრიორიტეტია. ამ მიზნით, სამოქალაქო ავიაციის სააგენტომ შეიმუშავა მცირე ავიაციის განვითარების კონცეფცია, რომლის ფარგლებში, სააგენტოს სამუშაო ჯგუფმა შეისწავლა საქართველოში არსებული უმოქმედო აეროდრომების, ვერტოდრომებისა და ასაფრენ-დასაფრენი ზოლების მდგომარეობა, შეფასდა მათი უსაფრთხოება და განვითარების პოტენციალის გათვალისწინებით გამოიკვეთა ოთხი ადგილობრივი დანიშნულების აეროდრომი, ესენია: ინგირი, ომალო, ჩიხარეში და ამბროლაური. ამ აეროდრომებით დაინტერესებისა და მშენებლობის დაგეგმვის შემთხვევაში, პირს უფლება აქვს, განცხადებით მიმართოს სააგენტოს, რათა ჩვენმა სპეციალისტებმა აეროდრომის დაპროექტებამდე შეაფასონ მშენებლობისათვის განკუთვნილი შემოგარენი და საჰაერო სივრცე, ჩვენი კომპეტენციის ფარგლებში, ყველა ინვესტორს მაქსიმალურ მხარდაჭერას ვპირდებით.

- ცნობილია, რომ საბჭოთა პერიოდში ჩვენთან არაერთი მცირე აეროდრომი მოქმედებდა, რა ფუნქციას ასრულებდნენ ისინი?

- მართალს ბრძანებთ. გარდა ზემოთ ჩამოთვლილი და დღემდე მოქმედი აეროდრომებისა, ადგილობრივი დანიშნულების აეროდრომები იყო ზუგდიდში (ინგირი), ქუთაისში, ფოთში, ლაგოდეხში, ამბროლაურში, ახალქალაქში, საჩხერეში, ცაგერში, სოფელ ფსხუში, წნორში, ვერტოდრომები იყო აგრეთვე ბახმაროსა და გუდაურში. მათი წყალობით სრულდებოდა მგზავრთა გადაყვანა, მცირე რაოდენობის პროდუქტის, ფოსტისა და ტვირთის გადაზიდვა, ხორციელდებოდა ჰუმანიტარული და სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების რეისები...

- ამჟამად რა მდგომარეობა გვაქვს ამ მხრივ? რამდენი აეროპორტია საქართველოში და რა დატვირთვით მუშაობენ ისინი?

- დღესდღეობით, საქართველოში მოქმედებს სამი საერთაშორისო დანიშნულების აეროპორტი: თბილისის, ბათუმის და ქუთაისის, სამი კი - ადგილობრივი დანიშნულებისაა - მესტიასა და ნატახტარში, აგრეთვე - თელავის აეროპორტი, საიდანაც ძირითადად სასწავლო ფრენები სრულდება. რაც შეეხება დატვირთვას, ყველა მათგანი ფუნქციონირებს დანიშნულებისა და საქმიანობის მასშტაბის მიხედვით და რაც ჩვენთვის მნიშვნელოვანია, უსაფრთხოების მოქმედი კანონმდებლობის დაცვით.

იხილეთ გაგრძელება

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია