"ისე ატარებენ, თითქოს სალონში კარტოფილი ეწყოთ" - მგზავრებს "მარშრუტკების" მძღოლების სიუხეშე და დარღვევები აწუხებთ

"ისე ატარებენ, თითქოს სალონში კარტოფილი ეწყოთ" - მგზავრებს "მარშრუტკების" მძღოლების სიუხეშე და დარღვევები აწუხებთ

ჩვენს ქალაქში სამარშრუტო ტაქსებს მგზავრები ხშირად უჩივიან, სხვაზე რომ არაფერი ვთქვა, ხშირად მძღოლების დაუდევრობითა და ამ ტრანსპორტში გამეფებული "წესების" გამო, დისკომფორტი მეც მექმნება. საზოგადოებრივი ტრანსპორტით უკმაყოფილო ადამიანები დახმარებისთვის ხშირად ჩვენც მოგვმართავენ და სწორედ ასე დაგვიგროვდა რამდენიმე უკმაყოფილო მგზავრის საჩივარიც:

ეთერ გაბისონია, პედაგოგი:

- სამსახურიდან საღამოს გამოვდივარ, დაახლოებით 7-ის ნახევრიდან 7 საათამდე. ტრანსპორტი, რომელიც მსურს, რომ სახლამდე მისასვლელად გამოვიყენო, აუცილებლად გადაჭედილია, ეს ერთ-ერთი მთავარი პრობლემაა, რომელიც ყველას გვაწუხებს. ეს ტრანსპორტის სიმცირის მიზეზია, ან იმის, რომ ხალხია ბევრი. ამიტომ გაითვალისწინონ და დაამატონ, რადგანაც მგზავრთა რაოდენობა პიკის საათში განსაკუთრებით დიდია.

მეორე, სამარშრუტო ტაქსი, რომელიც მჭირდება, მოდის მესამე ხაზში, თან, დიდი სისწრაფით, არადა, მე პირველ ხაზში ვდგავარ, როდესაც ხელს ვუქნევ, ის ისეთ ტრიუკებს ატარებს, არც ერთ ჰოლივუდურ ბლოკბასტერში არ იქნება. მაგალითად, "ჰოლიდეი ინთან" გუშინ ასეთი შემთხვევა იყო: 15 ნომერი მესამე ხაზში მოჰქროდა, ხელი დავუქნიე, რა მექნა? ვიცოდი, რომ მომდევნო ნახევარი საათის განმავლობაში არ იქნებოდა. მძღოლმა ისეთები გააკეთა, ცალკე მე მაგინეს, ცალკე ის. თუ თბილისში ცუდი მოძრაობაა, ამის ერთ-ერთი გამომწვევი "სამარშრუტოს" მძღოლები არიან.

- ასეთ სიტუაციაში თუ შეგიმჩნევიათ იქვე პატრული, რომ გაეჩერებინა დამრღვევი მძღოლი?

- ძალიან კარგად იცის პატრულმა ყველაფერი, რადგანაც პეკინზე სულ დგას იმიტომ, რომ იქ საღამოს მუდმივი საცობია, სიტუაციას არეგულირებს. დავიჯერო, ამას მარტო მე და სხვა მგზავრები ვხედავთ, რომ მესამე ხაზში მოჰქრიან "მარშრუტკები" და მერე პირველში ხტებიან? ობიექტურობისთვის უნდა ვთქვა, იყო ასეთი შემთხვევაც იყო, ერთხელ არასწორად გამიჩერა, საავარიო სიტუაცია შეექმნა. უკან პატრული გამოჰყვა და დააჯარიმა.

როგორც მოქალაქე მოვითხოვ, სამარშრუტო ტაქსების რაოდენობა გაიზარდოს, განსაკუთრებით იმ ხაზების, რომლებიც ნაკლები რაოდენობით მანქანებით მოძრაობენ, მაგალითად, წერეთლის მიმართულებით 20 "მარშრუტკა" დადის, საბურთალოდან ვაკისა და რუსთაველის მიმართულებით 2, ისიც 2 საათში ერთხელ. ვიღაც უნდა არეგულირებდეს ამას.

ბექა მშვილდაძე, ოპერატორი:

- არსებობენ მძღოლები, რომლებზეც ცუდს ვერაფერს ვიტყვი, მათთან ვმეგობრობ კიდეც, მათ ტრანსპორტში მგზავრობა და გამოლაპარაკებაც მსიამოვნებს, მაგრამ გული მწყდება, რომ მძღოლების 90-95%-ს ვერ დაელაპარაკები. როგორ შეავსონ მანქანა, არ იციან. გასაგებია, რომ ყველაფერი ქვეყანაში შექმნილი მდგომარეობის გამო ხდება, მაგრამ როგორც მახსოვს, ცოტა ხნის წინ იყო აქცია, როცა მძღოლები გაიფიცნენ, რადგანაც დიდი თანხის შეტანა უწევთ. იმის მერე, როგორც მახსოვს, ასეთი რაღაც მოხდა, ის გაფიცულები სამსახურიდან გაუშვეს და უმუშევრებით ჩაანაცვლეს. გამოვიდა, რომ გაუშვეს პროფესიონალები და მოიყვანეს არაპროფესიონალები.

- მიგაჩნია, რომ დღეს სამარშრუტო ტაქსებზე არაპროფესიონალები მუშაობენ?

- კი, მათი მანქანის მართვა რისკფაქტორია, ისე ატარებენ "მარშრუტკებს", თითქოს სალონში კარტოფილის ტომრები ეწყოთ. ამასთან, არ იციან ხალხთან ურთიერთობა, თუ მგზავრმა რაღაც ჩაილაპარაკა, ან წყნარად უთხრა მძღოლს, აუცილებლად უხეშად უნდა გამოეპასუხონ. მაშინაც კი, როცა "სამარშრუტოში" ხალხი ერთმანეთზეა "დაწყობილი", კიდევ ცდილობენ, მგზავრები ამოიყვანონ. მაგალითად, დღეს ავედი "მარშრუტკაში" და ზუსტად ასეთი სიმჭიდროვე იყო. ცოტა გაიარა და ვიღაცას გაუჩერა, სუნთქვა აღარ იყო, მერე გაჩერებას კიდევ აპირებდა და ვთხოვე, ადგილი არ არის, - აღარ გააჩერო-მეთქი. რომ ამოხვედი, შენი ადგილი იყოო? – მითხრა. ჭკუას გასწავლიან, შეიძლება ასეთ დროს გითხრას, - თუ არ მოგწონს, ტაქსით იმგზავრეო. მინდა, თითოეულს, ვინც ასეთი უხეშია, ვუთხრა, ჩემი გადასაწყვეტია, რითი ვივლი, ველოსიპედით, ფეხით, თუ "მარშრუტკით" და ეს არავის საქმე არ არის. მით უმეტეს, მძღოლის, რომლის უფლებაა მხოლოდ ა პუნქტიდან ბ პუნქტში მგზავრი უვნებლად და მშვიდად გადაყვანოს, რაშიც შესაბამის ჯამაგირს იღებს.

გიორგი გელაშვილი, ეკონომისტი:

- სამარშრუტო ტაქსებით მგზავრობა დისკომფორტს მიქმნის იმიტომ, რომ მძღოლების დამოკიდებულება მგზავრების მიმართ არ მომწონს. ყოფილა შემთხვევა, რომ მანქანაში არ ამოუშვიათ მგზავრი იმის გამო, რომ რამდენიმე ჩანთა ჰქონია, მათ შორის, ყოფილა მოხუციც. ის, რომ იმაზე მეტ ადამიანს უშვებენ სალონში, რაც დასაშვებია, ეს უკვე აუტანელია, ამასთან, მგზავრობის უსაფრთხოებასაც საფრთხე ექმნება, მგზავრი არ არის დაცული, - გადავსებულ მანქანაში მძღოლი ვეღარ ხედავს გვერდითა სარკეს, ან სრულფასოვნად ვერ მართავს მანქანას და შეიძლება საავარიო სიტუაციაც შეიქნას. ყოფილა კიდეც ასეთი სიტუაცია, "სამარშრუტოს" მძღოლმა დაარღვია მოძრაობის წესი, რითაც მცირე ავარია გამოიწვია.

- რა მოხდა?

- ქუჩაში მდგარმა მგზავრმა გაჩერება სთხოვა, ხელი დაუქნია, მძღოლმა დაარღვია წესი: ერთი ზოლიდან მეორეში ისე გადავიდა, ციმციმა არ ჩაურთავს და იმ დროს მას სხვა მანქანა დაეჯახა. ყველაფერი იმის გამო მოხდა, რომ ისედაც გადავსებული მანქანისთვის კიდევ ერთი მგზავრი დაემატებინა. მაწუხებს ასევე ისიც, რომ ტრანსპორტის მოსვლის ინტერვალი დიდია, იქნებ უფრო ხშირად იარონ, დაწესდეს ნორმა, რომლის იქით, მგზავრის ჩასმის საშუალება არ უნდა ჰქონდეს, რადგანაც არის უჰაერობა, დისკომფორტი, მგზავრები ერთმანეთს გვერდს ვერ უვლიან.

ლიკა ჭიღლაძე, თარჯიმანი-ჟურნალისტი:

- ძალიან მაწუხებს ის, რომ სამარშრუტო ტაქსების შეზღუდული რაოდენობაა ხაზებზე, ისედაც გადავსებულ მანქანებში მგზავრებს ფეხზე დგომა უწევთ. ადგილი არ არის, მაგრამ ვინც არ უნდა დაუქნიოს ხელი, მაინც აჩერებენ, სანამ მანქანა ბოლოდე არ გაიტენება. მერე იმ უჰაერობაში მგზავრობა შეუძლებელია. თან, იმ სიმჭიდროვეში ფანჯრიდან თვითონაც ვეღარ იყურებიან. ზამთარშიც ხომ ვწუხდებით უჰაერობით და ზაფხულში კიდევ უარესი სიტუაციაა, - ხანდახან კონდიციონერს მაინც რთავენ, მაგრამ იმდენი მგზავრი რომ არის, სივრცე ვერ გრილდება.

ყველა ამ პრობლემის შესახებ კომპანია "თბილისის მიკროავტობუსს" დავუკავშირდით. როგორც იქ განგვიცხადეს, კომპანია სამარშრუტო ტაქსებისთვის შედგენილი სატრანსპორტო მოძრაობის დროის დაცვასთან დაკავშირებით მუდმივ მონიტორინგს ატარებს, მაგრამ იმის გამო, რომ დედაქალაქში ვერ ხერხდება საცობების პრობლემის აღმოფხვრა, გეგმით გათვალისწინებული მოძრაობის შუალედის დაცვა შეუძლებელია. მათი განმარტებით, ამის გამო ყველა პრობლემურ მარშრუტზე კომპანიამ (მიუხედავად იმისა, რომ ეს ფინანსურად არ იყო რენტაბელური) რამდენიმე ათეული სამარშრუტო ტაქსი დაამატა, მაგრამ პიკის საათებში ცვლილება ვერც ამან მოიტანა.

რაც შეეხება სამარშუტო ტაქსიში მგზავრების ფეხზე დაყენებას - ნებადართულია მხოლოდ ხუთი ფეხზე მდგომი მგზავრის გადაყვანა. მძღოლს აქვს ხელი მოწერილი ხელშეკრულებაზე, სადაც იგი ვალდებულებას იღებს, არ აიყვანოს ზედმეტი მგზავრი და არ გადატვირთოს მიკროავტობუსი. როგორც კომპანიაში განგვიცხადეს, გარკვეული პერიოდის განმავლობაში, მონიტორინგის სამსახურის განკარგულებით, მძღოლებს კატეგორიულად აეკრძალათ ტრანსპორტში ზედმეტი მგზავრის აყვანა, თუმცა ამან კონფლიქტი გამოიწვია მგზავრსა და მძღოლს შორის, რადგან საცობების გამო დარღვეული დროის ინტერვალის მიზეზით, გაიზარდა მგზავრთა ნაკადი - შესაბამისად ადამიანს 3-5 წუთის ნაცვლად ტრანსპორტის გასაჩერებლად 6-10 წუთი ან მეტი ლოდინი უწევს. მგზავრს დაგვიანებას, ფეხზე დგომა ურჩევნია, ამიტომ მაინც ადის გადავსებულ ტრანსპორტში.

რაც შეეხება მძღოლების მხრიდან მგზავრების მიმართ უხეშობის შემთხვევებს, "თბილისის მიკროავტობუსში"აცხადებენ, რომ მონიტორინგის სამსახური მყისიერად რეაგირებს, თუმცა, ამისთვის მგზავრმა ცხელ ხაზზე შეტყობინება უნდა დატოვოს. რეაგირების ფორმები და სანქციები სხვადასხვაგვარია, ასევე სანქციები ტარდება მოძრაობის და მგზავრთა გადაყვანის უსაფრთხოების წესების დამრღვევი მძღოლების მიმართ და იმ შემთხვევაში, თუ დარღვევა არ არის მსუბუქი ხასიათის, მძღოლს ეკრძალება სამარშუტო ტაქსის მართვა გარკვეული პერიოდით ან სამუდამოდ.

ლალი ფაცია

AMBEBI.GE

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია