კვირის ყველაზე კითხვადი სტატიები
თვის ყველაზე კითხვადი სტატიები
09:20 / 24-02-2016
რამდენად უსაფრთხო თვითმფრინავები ჰყავთ საქართველოში და როგორ ხდება ტექნიკური შემოწმება, რომელსაც მგზავრები ვერ ხედავენ
თვითმფრინავში ჩადჯომისას ოდესმე თუ გიფიქრიათ, რამდენად უსაფრთხო იქნება თქვენი მგზავრობა და სათანადოდ შეამოწმეს თუ არა ტექნიკოსებმა თქვენი ავიალაინერი გამგზავრების წინ?

საავიაციო მიმოსვლის უსაფრთხოებასა და მისი საიმედოობის გაზრდაზე მსოფლიოს მასშტაბით ათასობით და ათიათასობით ადამიანი მუშაობს. მათი ყოველდღიური და განსაკუთრებით საპასუხისმგებლო საქმიანობა რიგითი მგზავრის თვალთახედვის არეში ვერ ხვდება, მაგრამ სწორედ დღისით და ღამით, ნებისმიერ ამინდში თვითმფრინავში და მის გარშემო მოფუსფუსე ტექნიკოსებსა და მათ პროფესიონალიზმზეა დამოკიდებული მილიონობით მგზავრის სიცოცხლე.

საჰაერო ხომალდის ტექნიკური მდგომარეობის კონტროლი რამდენიმე ჯგუფად იყოფა. ყოველ მათგანს თან ჩასატარებელი სამუშაოების ინდივიდუალური მოცულობა ახლავს. თვითმფრინავის მომსახურების ყველაზე მარტივი ფორმა Transit check-ია. მას ეკიპაჟი და ტექნიკური პერსონალი ყოველი რეისის წინ ასრულებს.

შემდეგი ეტაპი Daily Check ყოველდღიურ შემოწმებას გულისხმობს და 24 ან 36 საათში ერთხელ ტარდება. დეტალური შემოწმებისთვის ტექნიკური დოკუმენტაცია Weekly Check სახეობის კონტროლს ითვალისწინებს (საერთაშორისო ნორმებით საჰაერო ხომალდის შემოწმების და ტექნიკური კონტროლის სახეობებს ინგლისურენოვნი აღნიშნვები აქვთ). ავიაკომპანიები მას კვირაში ერთხელ ატარებენ. შემოწმება 3-4 სთ-ს გრძელდება. შემოწმებას ექვემდებარება მთლიანი თვითმფრინავი. გარე კორპუსი მოწმდება კოროზიის და ბზარების არსებობაზე. საწვავის, ზეთის და ჰიდრავლიკური სისტემები - გაჟონვის ფაქტებზე.

ავიალაინერის უსაფრთხოებისთვის, მისი მოვლის რეგლამენტი გაცილებით მკაცრ და დეტალურ შემოწმებებსაც მოიცავს. მაგალითად A-check თვეში ერთხელ ან ფრენის ყოველი 500 სთ-ის შემდეგ ტარდება. B-check-ის ჩატარება ყოველ სამ თვეში ერთხელ არის სავალდებულო. გაცილებით სერიოზული სამუშაოებია C-check-ის შემთხვევაში. შემოწმების ეს სახეობა ავიალაინერის 2-3 კვირით ექსპლუატაციიდან გამოყვანას საჭიროებს. მის ჩატარებას დიდი შენობა და მთელი რიგი სპეციალური აღჭურვილობა საჭირდება. როგორც წესი, C-check-ს ფრენის ყოველი 7500 სთ-ის შემდეგ ატარებენ. კონსტროლის ხანგრძლივობა თვითმფრინავის ტიპზე და მის ტექნიკურ მდგომარეობაზეა დამოკიდებული.

კონტროლის ყველაზე რთული და შრომატევადი სახეობის D-check-ის შემთხვევაში, ავიაკომპანიას საკუთარ ავიალაინერთან 30-40 დღით დამშვიდობება მოუწევს. შემოწმებისას, რომელსაც ყოველ 10-12 წელიწადში ერთხელ ატარებენ, თვითმფრინავს მაქსიმალურად შლიან. გულდასმით მოწმდება ყველა დეტალი და სისტემა. თვითმფრინავის კორპუსი მოწმდება მიკრობზარების არსებობაზე. ვადაგასული და დაზიანებული ნაწილები ახლებით იცვლება.

შემოწმებების ჩატარების პერიოდულობას, მათ ხარისხსა და ტექნიკური პერსონალის კვალიფიკაციას ავიაგადამყვანი თავად ამოწმებს და აკონტროლებს. არის შეთხვევები, როდესაც დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიები გარკვეული შემოწმებების ჩატარებას ფინანსების ეკონომიის მიზნით არიდებენ თავს. სახელმწიფოს მხრიდან მსგავსი დარღვევის აღმოჩენის შემთხვევაში, ავიაკომპანიას დიდი ფინანსური ჯარიმა ან სულაც ლიცენზიის ჩამორთმევა ემუქრება.

ამჟამად საქართველოში რეგულარულ რეისებს მხოლოდ ერთი ავიაკომპანია Airzena Georgian Airways-ი ასრულებს. მისი ავიაპარკი 5 ავიალაინერს ითვლის. მათგან სამი მსოფლიოში ყველაზე გავრცელებული სამოქალაქო თვითმფრინავი Boeing 737-ია. საბედნიეროდ, 1993 წელს დაარსებულ ავიაკომპანიას, ტექნიკური გაუმართაობის ან არასწორად ჩატარებული სარემონტო სამუშაოების გამო, მსხვილი ინცინდენტები არ ჰქონია.

ავიალაინერების ექსპლუატაციისას განსაკუთრებული ყურადღება მათ ასაკს ექცევა. სხვადასხვა თვითმფრინავების სიცოცხლის ხანგრძლივობა (რესურსი) განსხვავებულია. ამ პარამეტრს თვითფმრინავის პროექტირებისას კონსტრუქტორები ადგენენ. შასის გამოყენების ხანგრძლივობა აფრენა-დაჯდომის რაოდენობით განისაზღვრება. ძრავების - ნამუშევარი საათების, თვითმფრინავის კორპუსის - ნაფრენი საათებისა და კალენდარული ასაკის მიხედვით.

თვითმფრინავის ექსპლუატაცია რესურსის ვადის ამოწურვის შემდეგაც შეიძლება. შესაბამის
You must have Flash Player installed in order to see this player.
დასტურს ქარხანა-დამამზადებელი და სპეციალური კომისია კონკრეტული თვითმფრინავისთვის დეტალური და ყოველმხრივი შემოწმების შემდეგ იძლევა. გახანგრძლივებული რესურსის ვადა მკაცრად განისაზღვრება. საშუალოდ, ნორმალურ პირობებში ექსპლუატაციისას ავიალაინერის სიცოცხლის პერიოდი 35-40 წლით განისაზღვრება.

"აირზენას" ავიაპარკში წამყვან როლს Boeing 737-700-ის ტიპის ორი ბორტი ასრულებს. ერთი 1999, მეორე - 2003 წელს არის დამზადებული. შესაბამისად, მათი ასაკი 17 და 13 წელიწადია.

ავიაკატასტროფების მიუხედავად, თვითმფრინავი მსოფლიოში ყველაზე უსაფრთხო სატრანსპორტო საშუალებად ითვლება.

მოამზადა ნუკრი მგელაძემ
AMBEBI.GE
15:09 / 24-02-2016
სურათები ვინ დადო ამ პოსტზე? მე4 ბოლო სურათუ სუ-27 ია სავარაუდოდ, ნამდვილად არასამგზავროა
fff
12:04 / 24-02-2016
საინტერესოა, C და D შემოწმება სად უკეთდებათ ამ თვითმფრინავებს, აქ ნაკლებად, სავარაუდოდ საზღვარგარეთ, ამას ბოინგი და აირბასი აკეთებს, მაგრამ ალბათ საკმაოდ ძვირიც იქნება, ასაკიდან გამომდინარე თითო D-ჩეკი უნდა ჰქონდეტ უკვე გავლილი ამ თვითმფრინავებს.
extriim
მსგავსი სიახლეები
ნატოს წევრი ქვეყნის სამხედრო თვითმფრინავი რუსეთის სამგზავრო თვითმფრინავს სახიფათო მანძილზე მიუახლოვდა
ეს პირველი ბავშვია, რომელიც ავიაკომპანია Cabu Pasicific-ის ბორტზე დაიბადა
ფრენა უმრავლესობისთვის არც ისე სასიამოვნო პროცესია
ტელეკომპანია CNN-ის ცნობით, ის პოლიციის განყოფილებაშია გადაყვანილი
+VIDEO| გატაცებული თვითმფრინავის ბორტზე საქართველოს მოქალაქეები არ იმყოფებიან
ამ კატეგორიის სხვა სიახლეები
21:57 / 23-04-2017  Image "იმედო ახალი დაოჯახებული იყო და ბავშვსაც ელოდებოდა" - ვინ არიან ქუთაისის შემოვლით გზაზე ავარიაში დაღუპულები
"სრულიად გოგმაჩაძეების გვარს ვუსამძიმრებთ ამ ტრაგედიას"
20:54 / 23-04-2017  Image თემქაზე მოზარდი ფანჯრიდან გადავარდა და თოკებზე დაეცა - კადრები შემთხვევის ადგილიდან
+VIDEO| თბილისში, თემქის დასახლებაში 13 წლის მოზარდი ფანჯრიდან გადავარდა
23:16 / 23-04-2017  Image საფრანგეთის საპრეზიდენტო არჩევნების წინასწარი მონაცემები ცნობილია
პირველადი მონაცემებით, საფრანგეთის საპრეზიდენტო არჩევნების პირველ ტურში
14:44 / 23-04-2017  Image რას ყვება სასწრაფოს ექიმი ქუთაისის შემოვლით გზაზე მომხდარი ავარიის შესახებ
მიუხედავად ჩატარებული ოპერაციული მკურნალობისა, საავადმყოფოში მიყვანილი პაციენტი ვერ გადაარჩინეს
21:31 / 23-04-2017  Image ოზურგეთში ძლიერმა ქარმა მამაკაცი სახლის სახურავიდან გადმოაგდო - მამაკაცი ადგილზე გარდაიცვალა
ძლიერი ქარის გამო ფიზიკური დაზიანება მიიღო კიდევ ერთმა მოქალაქემ
კვირის ყველაზე კითხვადი
ინტერნეტკონფერენცია
კონტაქტი

პალიტრამედიის ცხელი ხაზი:

5 77 11 11 30

ელ. ფოსტა: info@ambebi.ge

მისამართი: თბილისი, იოსებიძის ქ.#49