რამდენს უხდიან "იანდექს ტაქსის" მძღოლებს თბილისში - ჟურნალისტის ექსპერიმენტი და ტაქსისტი კომპანიის შიდასამზარეულოზე

რამდენს უხდიან "იანდექს ტაქსის" მძღოლებს თბილისში - ჟურნალისტის ექსპერიმენტი და ტაქსისტი კომპანიის შიდასამზარეულოზე

ქართულ ბაზარზე "იანდექს ტაქსი" 23 აგვისტოს გამოჩნდა. რამდენიმე ქვეყნის შემდეგ, რუსულმა კომპანიამ ბიზნესის წარმოება საქართველოშიც გადაწყვიტა. კომპანია, რომელიც არ აღიარებს საქართველოს ტერიტორიების ოკუპაციას და მის რუკებზე აფხაზეთი და ე.წ. ოსეთი ცალკე დამოუკიდებელ სახელმწიფოებადაა დატანილი, თბილისელებს ახალ სერვისს სთავაზობს, თუმცა თბილისელების ნაწილი რუსული კომპანიისთვის ბოიკოტის გამოცხადებას აპირებს, მეორენი კი ტაქსით გადაადგილებაში პოლიტიკურ მოტივს არ ეძებენ.

გადავწყვიტეთ ექსპერიმენტი ჩაგვეტარებინა. რუსული კომპანიის შიდა სამზარეულოსა და მძღოლების განწყობის გასაგებად, "იანდექს ტაქსით" საბურთალოდან რუსთაველის მეტრომდე ვიმგზავრეთ.

ტაქსი ინტერნეტით გამოვიძახეთ. შეკვეთა 14:06 საათზე განვახორციელეთ. ტელეფონზე შეტყობინება რამდენიმე წუთში მოვიდა. ოპერატორი რუსულ ენაზე იუწყებოდა, რომ ლოდინის სავარაუდო დრო 5-7 წუთს შეადგენდა. რამდენიმე წუთში ტელეფონის ეკრანზე კიდევ ერთი შეტყობინება გამოჩნდა. გამოძახებული ტაქსი მოსვლას ვერ ახერხებდა. სამი უშედეგო ცდის შემდეგ, ლურჯი ფერის ტოიოტა შეკვეთიდან თითქმის ნახევარ საათში, 13:34 საათზე მოვიდა.

ტაქსის მძღოლი შუახნის მამაკაცია, ქართველი. ტაქსი "იანდექსის" სტიკერების გარეშეა. ერთადერთი, რაც ტაქსის რუსულ კომპანიასთან კავშირზე მიუთითებს, მძღოლის სმარტფონში ჩაწერილი "იანდექსის" რუქაა. თავიდან საუბარი გაგვიჭირდა. რამდენიმე უხერხული რეპლიკის შემდეგ, მძღოლი გაიხსნა.

ტარიფის სავარაუდო ღირებულება - ერთი ლარი და "რაღაც" თეთრებიო, მითხრა. შეკითხვაზე - ასეთი ტარიფიდან რამე თუ გრჩებათ-თქო? მძღოლმა მიპასუხა, რომ ფიქსირებული ხელფასი აქვთ. რამდენიმე წამში, ჩამოვარდილ სიჩუმეში, ხმადაბლა, თუმცა სიამაყენარევი სიტყვებით თქვა: "2000 ლარს იხდიან ხელფასს. 8-დან 8-მდე ვმუშაობ. მერე თავისუფალი ვარ."

პირველ გულახდილ აღიარებას მეორე მოყვა. აღმოჩნდა, რომ დაბალი ტარიფებით კომპანია ბაზარზე პოზიციონირებას 2 თვის მანძილზე აპირებს. "მარკეტინგული სვლა არისო" - თქვა მძღოლმა. მარკეტინგული გეგმის ნაწილად დაასახელა ისიც, რომ მგზავრებს მხოლოდ 2004 წელს ზემოთ გამოშვებული მანქანები ემსახურებათ.

"სხვა ფირმებს რომ იძახებენ, ხალხმა არ იცის რა მანქანა მოვა. ახლა ხალხს ორი თვის განმავლობაში კარგ მანქანებს მიაჩვევენ. მანქანის გამოშვების თარიღი 2004 წელს უნდა აღემატებოდეს", - დასძინა ტაქსის მძღოლმა.

რუსული კომპანიის მომსახურებაზე საზოგადოების მხრიდან წამოსულ აგრესიაზე ტაქსისტი გვეუბნება: "იანდექსის სტიკერები იყო მანქანებზე და ახლა დროებით ააძრეს. ხალხი ბრაზდებოდა, რა იანდექსი, რის იანდექსიო. ეგ შავი პიარია, ნაციონალების შემოგდებული"...

ნახეთ ვრცლად ვიდეოექსპერიმენტი

ეკა მელიქიძე

AMBEBI.GE

ჩინეთში მყოფი საქართველოს სამი მოქალაქე თბილისშია - მათ აეროპორტში სპეციალური შემოწმება გაიარეს

"სვანები გაოცებულნი არინ, ასეთი მკაცრი ზამთარი დიდი ხანია არ ყოფილაო" - ფოტორეპორტაჟი ულამაზესი სვანეთიდან, სადაც -20 გრადუსი ყინვაა

ჩინეთში მყოფი საქართველოს სამი მოქალაქე თბილისში დღეს დაბრუნდება - უახლესი მონაცემები ჩინეთიდან