ავტორი:

მოძველებული ვაგონები და ხშირი შეფერხება მეტროსადგურებში - არის თუ არა სახიფათო თბილისის მეტრო?

მოძველებული ვაგონები და ხშირი შეფერხება მეტროსადგურებში - არის თუ არა სახიფათო თბილისის მეტრო?

ბოლო სამ თვეში, თბილისის მეტროში მატარებლების მოძრაობა 5-ჯერ მაინც შეფერხდა. ერთ-ერთი ბოლო შემთხვევა გუშინ, 4 აპრილს დაფიქსირდა - მეტროსადგურ „300 არაგველზე“ ტექნიკური ხარვეზის გამო, შემადგენლობა მგზავრებისგან დაცალეს.

22 მარტს კი „სადგურის მოედანზე" მომხდარი ტექნიკური პრობლემის გამო, პირველ ხაზზე მოძრაობა დროებით შეჩერდა, 21 მარტს „სამგორში“ მატარებლის ტექნიკური პრობლემა შეექმნა, რის გამოც მგზავრები მატარებლიდან გამოიყვანეს, 5 თებერვალს მეტროსადგური „წერეთელი“ გაჩერდა დროებით, 15 იანვარს ტექნიკური ხარვეზის გამო მეორე ხაზზე შეწყდა მოძრაობა - ეს შემთხვევები ბევრმა მგზავრმა საკუთარ თავზე გამოსცადა და თბილისის მეტროს ტექნიკური გამართულობისა და უსაფრთხოების მიმართ, ცოტა სკეპტიკურადაც განეწყო.

დედაქალაქის მეტროსთან დაკავშირებით კრიტიკული განცხადება გააკეთა კახა კალაძემაც. მეტროსადგურ „300 არაგველზე“ მომხდარი შეფერხების შემდეგ მერმა აღნიშნა, რომ ვაგონები მძიმე მდგომარეობაშია.

"ვაგონები დაძველებულია. შემთხვევითი არ არის, რომ დაწყებული გვაქვს რეაბილიტაცია. გასულ წელს ძველები ახალი ვაგონებით ჩანაცვლდა. წელსაც, უახლოეს დღეებში გამოცხადდება ტენდერი. ვაპირებთ ახალი ვაგონების შემოყვანას, რეაბილიტაციას. გარდა ამისა, აზიის განვითარების ბანკთან ვმუშაობთ და მთლიანად განახლდება ვენტილაციის სისტემა. ასევე, იქნება ახალი ელექტროგაყვანილობა", - განაცხადა თბილისის მერმა.

თუმცა, თბილისის სატრანსპორტო კომპანია მოსახლეობას ამშვიდებს და განმარტავს, რომ მეტროს ყველა სადგური და მატარებლები გამართულია, შეფერხების შემთხვევაში კი, მემანქანეს გაწერილი აქვს სამოქმედო გეგმა და ინსტრუქციით მოქმედებს, რაც მგზავრთა უსაფრთხო გადაყვანას უზრუნველყოფს.

AMBEBI.GE დაინტერესდა, რა ინტენსივობით უტარდებათ ვაგონებს კაპიტალური შეკეთება და კითხვებით თბილისის სატრანსპორტო კომპანიას მივმართეთ.

უწყებაში განგვიმარტეს, რომ მეტროს მოძრავი შემადგენლობის ექსპლუატაციის ვადა, გამოშვებიდან 31 წელს შეადგენს. მატარებლებს კი კაპიტალური შეკეთება მოდერნიზაციით უტარდება, რა დროსაც ყველა საკვანძო დეტალი იცვლება. კომპანიის ინფორმაციით, კაპიტალური შეკეთების ხარჯზე, მატარებლების ექსპლუატაციის ვადა 20-25 წლით იზრდება.

ამასთან, სატრანსპორტო კომპანიაში აცხადებენ, რომ თბილისის მეტროს მოძრავი შემადგენლობები, 20 საათში ერთხელ მოწმდება.

„შემოწმება ხდება თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის დეპოების ტერიტორიაზე ან დელისის ჩიხში. ლიანდაგები, გვირაბში არსებული კონსტრუქციები, ელექტროგაყვანილობის სისტემები, ესკალატორები ყოველი დღის ბოლოს (მას შემდეგ, რაც მეტრო მუშაობას დაასრულებს), შემოვლითი სამუშაოების დასრულების შემდეგ მოწმდება“, - განმარტავენ თბილისის სატრანსპორტო კომპანიაში.

მეტროსთან დაკავშირებული პრობლემები არამხოლოდ მიწისქვეშ, მიწისზედა ტერიტორიაზეც შეინიშნება.

მაგალითად, მეტროსადგურ „გოცირიძესთან“ დაკავშირებით, რომლის ხიდიც გავრცელებული ინფორმაციით, გადახრილია და ამის გამო მოძრავი შემადგენლობა შენელებული სიჩქარით გადაადგილდება, სატრანსპორტო კომპანიაში განმარტავენ, რომ სადგურზე მგზავრების გადაყვანა უსაფრთხოა.

„მეტროსადგურ „გოცირიძის“ ესტაკადა შესაბამისი სამსახურის მიერ შემოწმდა და ის მგზავრთა გადაყვანისთვის სრულიად უსაფრთხოა. უახლოეს დღეებში მატარებლებს მოძრაობის სიჩქარის შეზღუდვა მოეხსნებათ“ - აცხადებენ თბილისის სატრანსპორტო კომპანიაში.

არასამთავრობო ორგანიზაცია „საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის“ თავმჯდომარის დავით მესხიშვილის მოსაზრებით, დღეს, თბილისის მეტრო კრიზისულ მდგომარეობაშია. სპეციალისტი ამის მიზეზად მეტროპოლიტენში დასაქმებულთა მძიმე სამუშაო პირობებსა და ინფრასტრუქტურასთან დაკავშირებულ პრობლემებს ასახელებს.

„კრიზისს რამდენიმე მიმართულება აქვს. ერთი არის მაგალითად, მემანქანეებთან დაკავშირებით ვითარება, რომელთა სამუშაო პირობები ვერანაირ კრიტიკას ვერ უძლებს და მათ გაფიცვებიც გვახსოვს.

მეორე არის ინფრასტქუტურის ნაწილი თავისი გვირაბებით, ხიდებით, სხვა ნაგებობებით. ინსტრასტრუქტურა პრაქტიკულად ამორტიზებულია და შეკეთებას ბევრი რამ აღარ ექვემდებარება. ამას თან ერთვის პრობლემები ტოპ მენეჯმენტში. ეს არის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახური, სატრანსპორტო კომპანია, რომლებიც არ არიან კომპეტენტურები და მრჩება შთაბეჭდილება, რომ შექმნილ სიტუაციას თბილისის მერს უმალავენ, ან მერმაც იცის კრიზისის შესახებ და იძულებულია, ასე ილაპარაკოს.

როდესაც სატრანსპორტო კომპანიის წარმომადგენელი, ქალაქის მერი ან ტრანსპორტის სამსახურის ხელმძღვანელი გამოდის და ამბობს, რომ მეტრო არის უსაფრთხო, ჩემი აზრით, ეს ტყუილია და ემსახურება იმას, რომ საზოგადოებაში პანიკა არ წარმოიქმნას! ზუსტად ამ დროს შეიძლება, ფაქტების დამალვით ტრაგედია დაატრიალონ. როგორ შეიძლება, მეტრო იყოს უსაფრთხო, როდესაც დღე არ გავა, რომ მოძრავი შემადგენლობა არ გაჩერდეს და ავარიული შეჩერება არ მოხდეს?! მე პირადად, ამ სისტემას უსაფრთხოს ვერ დავარქმევ და ვფიქრობ, რომ უფრო საფრთხისშემცველია.

მეტროსადგურ „ვარკეთილში“ ჭერის ჩამონგრევის შემდეგ გადავრჩით, ასე რომ, ვერ ვიტყვი, რომ მეტრო უსაფრთხოა. მაშინ თბილისის მერი, ტრანსპორტის სამსახურის ხელმძღვანელები გამოვიდნენ და საჯაროდ დადონ პირობა, რომ იქ შემქნილ სიტუაციასთან და არსებულ გართულებებთან დაკავშირებით თავიანთ თავზე იღებენ პასუხსმგებლობას“ - აღნიშნა დავით მესხიშვილმა.

მეტროს შემადგენლობების დამატების საჭიროებაზე საუბრობს „საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის“ გამგეობის თავმჯდომარე ეკა ლალიაშვილი. მისი თქმით, დღეს, მეტროზე ძალიან დიდი დატვირთვა მოდის, რადგან მიწისზედა საზოგადოებრივი ტრანსპორტი გაუმართავია.

„კერძო მანქანების შემცირების ხარჯზე ავტობუსები და მეტრო კიდევ უფრო დაიტვირთება, ამიტომ მეტროს გამტარუნარიანობა, მგზავრთა ნაკადების გადაყვანა კიდევ გაიზრდება.

რა თქმა უნდა, თუ მეტროში ჩავალთ, მივხვდებით, რომ მოდერნიზაცია და განახლება საჭიროა. ყველაზე მთავარი და მეტად მნიშვნელოვანი არის აქცენტის გაკეთება იმაზე, რომ მეტრო მეტ მგზავრს მოემსახუროს და ეს სისტემა გამართული და უსაფრთხო იყოს. განსაკუთრებით პიკის საათებში მეტროსადგურები უფრო გადაჭედილია და დღევანდელი ვითარება მოქალაქეების მოთხოვნას ნამდვილად ვერ უძლებს.

ეს უნდა განეიტრალდეს. როდესაც მეტროსა და ავტობუსში გადანაწილდებიან მგზავრები და ბალანსი შეიქმნება, შეგვიძლია, ვთქვათ, რომ ეს არის მოდელი, რომელმაც გაამართლა“ - აღნიშნა ეკა ლალიაშვილმა.

აღსანიშნავია, რომ თბილისის მერია 2021 წლამდე თბილისის მეტროპოლიტენისთვის 12 ახალი შემადგენლობის დამატებას გეგმავს. ასევე, „ვარკეთილის“, „გურამიშვილისა“ და „ავლაბრის“ მეტროსადგურების სარემონტო სამუშაოებზე ტენდერი 2019 წლის ბოლომდე თავიდან გამოცხადდება.

გოგონას, რომელიც კოვიდინფიცირებული მშობლების გადარჩენას ითხოვდა, დედის მერე, მამაც გარდაეცვალა

გოგონას, რომელიც ინფიცირებული მშობლებისთვის დახმარებას "ფეისბუქით" ითხოვდა, დედა გარდაეცვალა - "ერთი მაინც გადამირჩინეთ!"

ხმაური მთაწმინდის საოლქო საარჩევნო კომისიასთან - აქტივისტები პოლიციას დაუპირისპირდნენ