საქართველოში სიცოცხლისთვის საშიში ავტომობილები დადის. როგორც გაზეთი "რეზონანსი" წერს, ქვეყანა სავსეა მეორადი, გაურკვეველი წარმომავლობის ავტონაწილებით, ჩამოწერილი საბურავებით და აზბესტის შემცველობის ხუნდებით, რომლის გამოყენების შედეგადაც ადამიანები სასუნთქი გზების კიბოს პოტენციური მატარებლები არიან. საქართველოს ავტობაზარი აბსოლუტურად უკონტროლოა, შედეგად იმატებს ავტოსაგზაო შემთხვევები, ბინძურდება გარემო და ადამიანები სულ უფრო ხშირად ავადდებიან.
განვითარებულ ქვეყნებში მეორადი ავტონაწილების გამოყენება სასტიკად აკრძალულია. მანქანის შეკეთებისას მხოლოდ ქარხნული წესით დამზადებული ნაწილები გამოიყენება. საქართველოში ეს წესი არ მოქმედებს. სოციალურად გაჭირვებული მოსახლეობა, რომლისთვისაც ავტომობილი შემოსავლის მიღების წყაროა, საერთოდ არ უყურებს ავტონაწილის წარმომავლობასა და ექსპლოატაციის ვადას, მისთვის მთავარი ფასია. თუმცა, მას ისიც ესმის, რომ კუსტარულად შეკეთებულმა მანქანამ ნებისმიერ დროს შეიძლება უმტყუნოს.
ზურაბ ნარიმანიძე ყვარლის რაიონში ცხოვრობს. "გაზ"-ის მარკის სატვირთო მანქანით მთიდან შეშას ეზიდება და ოჯახს ამით არჩენს. მისი შემოსავლის დიდი ნაწილი ავტომობილის შეკეთებაში იხარჯება.
"ძველი ავტომობილი ვიყიდე სესხით. ძრავი ჰქონდა დაზიანებული და "მატორისტს" გავაკეთებინე. ნაწილები, რაც საჭირო იყო, თავად ჰქონდა. ზუსტად ორ კვირაში შეშით დატვირთული მოვდიოდი და მანქანა შეფერხდა, ძრავში რაღაც ხმა გაისმა. ერთი სიტყვით, ისევ გაფუჭდა და თავიდან გავაკეთებინე.
ისეთ გზებზე დავდივარ, მანქანა მაქსიმალურად გამართულ მდგომარეობაში უნდა იყოს, რაიმე უბედურება რომ არ შემემთხვეს. ამ დროს წარმოდგენა არ მაქვს რა ნაწილები იყიდება ქვეყანაში. თუკი მეცოდინება, რომ ნამდვილად ახალია და ქარხნული წესით დამზადებული, ფული არ დამენანება. საქმე ჩემი და სხვების სიცოცხლეს ეხება", - ამბობს ზურაბ ნარიმანიძე.
საქართველოში არსებული ავტოპარკი ვერანაირ კრიტრიკას ვერ უძლებს. 400 ათას ავტომობილზე მეტის წლოვანება 20 წელს სცილდება. ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარის დავით მესხიშვილის განცხადებით, გარდა იმისა, რომ ამ ხნოვანების მანქანებისთვის ახალი ავტონაწილები აღარ იწარმოება, მათ ფლობელებს ახლის ყიდვისა და ძვირის გადახდის შესაძლებლობაც არ აქვთ.
"ჩვენთან, ძირითადად, გავრცელებულია "მერსედესისა" და "ბეემვეს" ავტომობილები, რომლებსაც "სატაქსაოდ" იყენებენ. მათი მფლობელებისთვის ორიგინალი ნაწილების შეძენა ძალიან ძვირი ჯდება. ფიზიკურად, ამ წლოვანების ავტომობილების სათადარიგო დეტალებს ქარხნები აღარც უშვებენ, თუმცა, ვინაიდან მოთხოვნა არსებობს, თურქეთსა და ჩინეთში აწარმოებენ მარაგ ნაწილებს. ასეთ დეტალებს ძალიან ბევრი წუნი აქვს და ამის მომსწრე თავადაც ვყოფილვარ.