ავტორი:

უმაღლესი ხარისხის "მანნას" 20 სახეობის ჩაი, რომლებმაც უცხოელები აღაფრთოვანა - "შევეცადეთ სამკურნალო მცენარეების გამოყენებით, ახალი გემოები გაგვეკეთებინა"

უმაღლესი ხარისხის "მანნას" 20 სახეობის ჩაი, რომლებმაც უცხოელები აღაფრთოვანა - "შევეცადეთ სამკურნალო მცენარეების გამოყენებით, ახალი გემოები გაგვეკეთებინა"

ჩაის მოყვანისა და მსოფლიო ბაზარზე გატანის მდიდარი ისტორიისა და კულტურის მქონე საქართველოში მეურნეობის ერთ დროს წამყვანი სფერო კვლავ ბრუნდება. ქართული ჩაი ისევ ცდილობს ღირსეული ადგილის დაკავებას როგორც ადგილობრივ, ასევე საერთაშორისო დონეზე. კომპანია „მანნას“ ტექნოლოგ ცისანა კირთაძის თქმით, ქვეყანაში არსებული კლიმატური პირობების გათვალისწინებით, რომელიც მაღალი ხარისხის ჩაის მიღების წინაპირობაა, აღნიშნულ კულტურას კარგი ეკონომიკური პოტენციალი აქვს, რომელიც აუცილებლად გამოსაყენებელია.

ჩაის რომ მაღალი ეკონომიკური პოტენციალი ჰქონდა, ადვილად მიხვდა ბიზნესმენი ირაკლი ღურჭუმელია, რომელმაც სახელმწიფოს მიერ გამოცხადებულ საგრანტო კონკურსში მიიღო მონაწილეობა და 2016 წელს კომპანია „მანნა“ დააარსა. მისი პროდუქცია თითქმის ორი წელია ბაზარზე გავიდა და უკვე 10 ათასი ტონა ჩაის წარმოებას ახერხებს.

მეურნეობის ამ სფეროში არსებულ გამოწვევებსა და ბევრ სხვა მნიშვნელოვან საკითხზე კომპანიის დამფუძნებელს ირაკლი ღურჭუმელიასა და ტექნოლოგ ცისანა კირთაძეს ვესაუბრეთ.

- როდის გახვედით პირველად ბაზარზე და რატომ შეაჩერეთ თქვენი ყურადღება ჩაის წარმოებაზე?

ირაკლი ღურჭუმელია:

- 2014 წელს, როდესაც სახელმწიფომ გამოაცხადა სხვადასხვა საგრანტო და თანადაფინანსების პროგრამები აგრომიმართულებით, ჩემთვის და ჩემი მეგობრებისთვის ძალიან საინტერესო აღმოჩნდა. პირველ რიგში, დავფიქრდით, რომელი სფერო შეიძლება ყოფილიყო მიმზიდველი მომხმარებლისთვის. რამდენიმე რამეა საქართველოში, რაც ოდითგანვე ცნობილია - ერთი, რა თქმა უნდა, ბორჯომია, მეორეა ღვინო და მესამე - ჩაი. ჩაის სფეროში ძალიან კარგი გრანტები და სახელმწიფო დახმარება იყო. ზუსტად აქედან დაიწყო ჩვენი ინტერესი, რომ შეგვექმნა ასეთი საწარმო, რომელიც არა მხოლოდ უმაღლესი ხარისხის პროდუქციას გააკეთებდა, არამედ ექსპორტზეც იქნებოდა ორიენტირებული. 2017 წლის აგვისტოში დავასრულეთ საწარმოს მშენებლობა და იმავე წელს პირველად გავედით ბაზარზე.

- როგორია ამ პროცესში „სინერჯი კაპიტალის“ დამსახურება? როგორ შეაფასებდით თქვენს ურთიერთთანამშრომლობას?

- ჩვენი კომპანიის განვითარების ამ ეტაპზე კრიტიკულად მნიშვნელოვანი გახდა ისეთი პარტნიორის მოძებნა, რომელიც არამარტო ფინანსური რესურსით/ინვესტიციით დაეხმარებოდა კომპანიას ზრდაში, არამედ სწორი მმართველობის ჩამოყალიბებაში შეიტანდა ღირებულ წვლილს. ამ თვალსაზრისით „სინერჯი კაპიტალთან“ თანამშრომლობა აღმოჩნდა იდეალური შესაძლებლობა კომპანიისთვის. ჩვენი კომპანია იღებს უწყვეტ კვალიფიციურ მხარდაჭერას, სტრატეგიულ განვითარებასა და დახმარებას რთული მმართველობითი ამოცანების გადაწყვეტაში, რომელიც ეფუძნება „სინერჯის“ 20- წლიან გამოცდილებას. ჩვენი და „სინერჯი კაპიტალის“ მონაწილეობით მოხდა კომპანიის განვითარების პერსპექტივების დანახვა, სტრატეგიის დაგეგმვა და მართვის სისტემების სწორი ორგანიზება. დამუშავდა და დაინერგა ახალი ორგანიზაციული სტრუქტურა, ბიზნეს პროცესები, თანამშრომლების სამოტივაციო სისტემები, გაიმართა სამეთვალყურეო და სათათბირო ორგანოები. სინერჯი კაპიტალის დახმარებით, ორგანიზაცია გახდა სწორ მიზნებზე ორიენტირებული, ჯანსაღი და ეფექტური მმართველობით.

- რამდენად დიდია კონკურენცია ქართულ ბაზარზე?

- ქართულ ბაზარზე კონკურენცია საკმაოდ დიდია ისევე, როგორც მსოფლიო ბაზარზე ჩაის კუთხით. ამიტომ, პრემიუმ ხარისხის პროდუქციის წარმოებაზე ავიღეთ აქცენტი. ამ ნაწილში, რა თქმა უნდა, არის კონკურენცია, მაგრამ უფრო ადვილია მასში მონაწილეობა, ვიდრე დაბალი ხარისხის ჩაიში. ძირითადი კონკურენტები უცხოური კომპანიები არიან, მაგრამ ჩვენი პროდუქციის პრიორიტეტი არის ის, რომ სუფთა ქართულია, ქართული ნედლეულით არის ყველაფერი გაკეთებული. ფასთა სეგმენტი რომ აიღოთ, „მანნას“ ჩაი, ფაქტობრივად, უმაღლესი ჩაის სეგმენტთა შორის ერთ-ერთი ყველაზე დაბალფასიანია. შესაბამისად, ჩვენი უპირატესობა მაღალი ხარისხი და კონკურენტული ფასებია.

- სად შეუძლიათ მომხმარებლებს თქვენი პროდუქციის შეძენა და ასევე საინტერესოა, რომელი ქვეყნების დახლებზე ვიხილავთ „მანნას“ ჩაის?

- საქართველოში ჩვენი ჩაი წარმოდგენილია აბსოლუტურად ყველა სუპერმარკეტში, ჰიპერმარკეტსა და დიდი მარკეტების ქსელში. ასევე ტურისტულ ზონებში, სხვადასხვა სასტუმროებსა და კაფე-ბარებში. მაქსიმალურად ვცდილობთ, რომ უფრო მეტი ჰორეკას მიმართულება მოვიცვათ. კომპანია შარშან გავიდა ექსპორტზე პირველად. 2 წელია არ არის, რაც კომპანია დაარსდა და უკვე 4 გამოფენაში მივიღეთ მონაწილეობა - გერმანიაში, დუბაიში, პარიზსა და ლონდონში. გამოფენებზე კომპანიამ დიდი მოწონება დაიმსახურა, ამან კი შესაბამისი ბიძგი მისცა დამატებით საექსპორტო პროდუქციის გატანას. დღეს ჩვენი პროდუქცია უკვე სტაბილურად გადის ჩეხეთში, სლოვაკეთში, პოლონეთში, ლატვიაში და ვგეგმავთ მის გატანას რუსეთსა და ბელორუსში, სადაც უახლოეს კვირებში კონტრაქტი გვექნება.

- ჩაის რამდენი სახეობაა მოცემულ მომენტში წარმოდგენილი ბაზარზე და როგორია მათი გემოთა მრავალფეროვნება?

ცისანა კირთაძე:

- ჩვენ შევქმენით ახალი სახის პროდუქციები. შავი და მწვანე კლასიკური ჩაი ცნობილია, ამიტომ, შევეცადეთ სამკურნალო მცენარეების გამოყენებით ახალი გემოები გაგვეკეთებინა. მომხმარებელს შევთავაზეთ მწვანე ჩაი პიტნით, რომელიც ძალიან დიდი მოწონებით სარგებლობს. მას დამამშვიდებელი თვისებები აქვს, წნევას და წონასაც კი არეგულირებს, მუცლის პრესზეც დადებითად მოქმედებს თუ დილით დალევთ. ასევე გავაკეთეთ შავი ჩაი მოცვის ფოთლით - ეს დიაბეტიანებისთვის არის ძალიან კარგი, რადგან ისინი შაქარს ვერ ხმარობენ, მოცვს კი მოტკბო-მომჟავო გემო აქვს და ძალიან სასიამოვნო დასალევია. გამოვუშვით ბეგქონდარას შავი ჩაი. ბეგქონდარა დადებითად მოქმედებს კუჭ-ნაწლავზე, წნევას არეგულირებს. მას ჩაისთან ერთად იმ რაოდენობით ვურევთ, რომ მისი სასარგებლო თვისებები თანაბრად იყოს შეზავებული. განსაკუთრებით ხანდაზმულებს ვურჩევდი და კუჭ-ნაწლავის პრობლემების მქონე ადამიანებს. კენკროვანები გავაკეთეთ - ხილის ჩაი. არაჩვეულებრივი გამოვიდა. სუბლიმაციური შრობით მიღებული კენკრა გვაქვს შემოტანილი. სუბლიმაციური შრობა ისეთი მეთოდია, რომ აბსოლუტურად არ ხდება ამ ნედლეულის არც გემოვნური თვისებების, არც ვიტამინების შემცველობის შემცირება, მარტო ხდება წყლის აორთქლება. ყველაზე მისაღები ჩვენი მომხმარებლისთვის გახდა ლიმნიანი ჩაი. 25-30% ლიმონის შემცველობით ასეთივე მშრალი ლიმონის ფხვნილს ვურევთ როგორც მწვანე, ასევე შავ ჩაიში. ამდენად 18 თუ 20 სახეობის ჩაი გვაქვს და კიდევ ვმუშაობთ ახალ გემოებსა და მიმართულებებზე.

- რაზეა დამოკიდებული ჩაის ხარისხი და როდის უნდა მოიკრიფოს ის, პრემიუმ დონის პროდუქტის მისაღებად?

- ჩაის მოკრეფა დავიწყეთ მაისიდან და აგვისტოს ჩათვლით ვარჩევთ ამ ნედლეულს, ეს მისი ვეგეტაციის პერიოდია. ხარისხი დამოკიდებულია იმაზეც კი, პლანტაცია როგორ არის მოვლილი. მას თავის დროზე სჭირდება როგორც კალიუმიანი, ფოსფორიანი, აზოტიანი სასუქები, რათა ფესვთა სისტემამ კვება მისცეს და კარგი ამონაყარი მიიღოთ. ამ ბოლო პერიოდში ბიო ჩაიც გააკეთეს ჩვენმა მწარმოებლებმა. მათ ორგანული სასუქები შეიტანეს პლანტაციებში. ამ ნედლეულით გამოვუშვით შემდეგ ჩვენ ბიო შავი, ბიო მწვანე ჩაი, წელსაც ვაპირებთ ამის გაკეთებას.

ამ შემოტანილმა მცენარემ ისე გაითავისა ჩვენი მიწა და კლიმატური პირობები, რომ ჩვენს ქვეყანაში არანაკლები ხარისხის მოდის, უკეთესი თუ არა, იმ ქვეყნებთან შედარებით, ვისთვისაც ჩაი ენდემური მცენარეა. ამიტომ ახლა ვინც ჩაის აკეთებს საქართველოში, ნამდვილად მაღალი ხარისხის პროდუქციას ამზადებს. ამდენად ქართული ჩაი დღეს არის ყველაზე ხარისხიანი. მაგრამ ეს არ იცის ჩვენმა მომხმარებელმა, მას ისევ სტერეოტიპულად ახსოვს, რაც საბჭოთა კავშირიდან მოდის, რომ ქართული ჩაი უხარისხოა, მაგრამ მერწმუნეთ და სპეციალისტებიც დამეთანხმებიან, რომ იმ შემოტანილ ჩაის ბევრად ჯობს ქართული.

სადაზღვევო კომპანია პრაიმში მასშტაბური აქცია დაიწყო! - დააზღვიე ავტომობილი და დაიბრუნე გადახდილი თანხის ნახევარი!

როგორ შევარჩიოთ გათბობის სისტემა სწორად? - სპეციალისტის რჩევები

სასარგებლო რჩევები ავტომფლობელთათვის