ავტორი:

"ეს მე არ გამიკეთებია..." - პილოტების ბოლო საუბარი ავიაკატასტროფამდე: გამომძიებლებმა Air India-ს კაბინის ხმის ჩანაწერები გაასაჯაროვეს

"ეს მე არ გამიკეთებია..." - პილოტების ბოლო საუბარი ავიაკატასტროფამდე: გამომძიებლებმა Air India-ს კაბინის ხმის ჩანაწერები გაასაჯაროვეს

გამომძიებლებმა Air India-ს 171-ის კაბინის ხმის ჩანაწერები გაასაჯაროვეს.

  • აუდიოჩანაწერში ერთი პილოტი მეორეს ეკითხება, თუ რატომ "გათიშა", რაზეც პირი პასუხობს, რომ ეს მას არ გაუკეთებია. ჩანაწერი არ აზუსტებს, ვინ რა თქვა. აფრენის დროს მეორე პილოტი თვითმფრინავს მართავს, კაპიტანი კი მონიტორინგს ახორციელებს.

Air India-ს 171-ე რეისი, რომელიც დასავლეთ ინდოეთის ქალაქ აჰმედაბადში ხალხმრავალ უბანში ჩამოვარდა, 40 წამზე ნაკლები ხნის განმავლობაში იმყოფებოდა ჰაერში. აფრენიდან სულ რაღაც რამდენიმე წამში, 12 წლის Boeing 787 Dreamliner-ის საწვავის ორივე გადამრთველი მოულოდნელად „გათიშვის“ პოზიციაზე გადავიდა, რამაც სიმძლავრის სრული დაკარგვა გამოიწვია. „გათიშვის“ რეჟიმში გადასვლა, როგორც წესი, მხოლოდ დაშვების შემდეგ ხდება.

გამომძიებლების თქმით, ბერკეტის ტიპის საწვავის გადამრთველები შექმნილია შემთხვევითი გააქტიურების თავიდან ასაცილებლად - გადაბრუნებამდე მათი განბლოკვა აუცილებელია. ისინი მკაცრი სტანდარტებითაა აგებული და ძალიან საიმედოა.

"ორივე გადამრთველის ერთი მოძრაობით გამორთვა თითქმის შეუძლებელი იქნებოდა და ეს შემთხვევით განლაგებას ნაკლებად სავარაუდოს ხდის“, - განუცხადა BBC-ს კანადაში მოღვაწე საჰაერო შემთხვევების გამომძიებელმა.

"განზრახ იყო თუ უნებლიედ? ეს ძნელად დასაგდებია, რადგან პილოტებმა უჩვეულო არაფერი განაცხადეს. კაბინაში მომხდარი მრავალი საგანგებო სიტუაციის დროს, პილოტმა შეიძლება არასწორ ღილაკს დააჭიროს ხელი ან არასწორი არჩევანი გააკეთოს - მაგრამ აქ ასეთი სიტუაციის შესახებ არანაირი მითითება არ ყოფილა. ამ ტიპის შეცდომა, როგორც წესი, აშკარა პრობლემის გარეშე არ ხდება“, - განუცხადა მან BBC-ს.

  • აშშ-ის NTSB-ის ყოფილმა მმართველმა დირექტორმა, პიტერ გოელცმა, მსგავსი აზრი გამოთქვა: "აღმოჩენა ძალიან შემაშფოთებელია - პილოტმა საწვავის გადამრთველი გაფრენიდან რამდენიმე წამში გამორთო".

"ახალი დეტალები მიუთითებს, რომ კაბინაში მყოფმა პირმა ეს სარქველები დაკეტა. კითხვაა, ვინ და რატომ? ორივე გადამრთველი გამორთული იყო და შემდეგ რამდენიმე წამში ხელახლა ჩაირთო.“

აღსანიშნავია, რომ 2018 წლის დეკემბერში აშშ-ის ფედერალურმა ავიაციის ადმინისტრაციამ გამოაქვეყნა სპეციალური საფრენოსნო ინფორმაციის ბიულეტენი (SAIB), რომელშიც ხაზგასმულია, რომ Boeing 737-ის ზოგიერთ ბორტზე საწვავის მართვის გადამრთველი დამონტაჟებული იყო გამორთული საკეტის ფუნქციით.

მიუხედავად იმისა, რომ პრობლემა აღინიშნა, ის სახიფათოდ არ მიჩნეულა. იგივე გადამრთველის დიზაინი გამოიყენება Boeing 787-8 თვითმფრინავებში, მათ შორის Air India-ს VT-ANB-ში, რომელიც ჩამოვარდა.

ინდოეთის საჰაერო ხომალდების ავარიების გამოძიების ბიუროს (AAIB) ყოფილი გამომძიებელი, კაპიტანი კიშორ ჩინტა, ფიქრობს, რომ გადამრთველები თვითმფრინავის ელექტრონული მართვის ბლოკის პრობლემის გამო გამოირთო.

წყარო

ნახეთ ასევე: