ავტორი:

"ხალხს ტყუილი მიჰყიდეს..." - 2 წლის წინანდელი ტრაგედია და Oceangate-ის ყოფილი თანამშრომლის აღიარება: რა მოხდა რეალურად

"ხალხს ტყუილი მიჰყიდეს..." - 2 წლის წინანდელი ტრაგედია და Oceangate-ის ყოფილი თანამშრომლის აღიარება: რა მოხდა რეალურად

როდესაც 2023 წელს წყალქვეშა ნავი "ტიტანი“ გაუჩინარდა, დევიდ ლოჩრიჯს იმედი ჰქონდა, რომ ბორტზე მყოფი ხუთი ადამიანი, მათ შორის მისი ყოფილი უფროსი, გადარჩებოდა. იგი "ოუშენგეიტმა" 2018 წელს უსაფრთხოების პრობლემების შესახებ გაფრთხილების შემდეგ გაათავისუფლა.

2023 წლის ივნისში წყალქვეშა ნავი აფეთქდა და ბორტზე მყოფი ხუთივე ადამიანი დაიღუპა, მათ შორის Oceangate-ის აღმასრულებელი დირექტორი სტოკტონ რაში.

სამშაბათს გამოქვეყნებულ აშშ-ის სანაპირო დაცვის (USCG) ანგარიშში ნათქვამია, რომ კატასტროფის მთავარი მიზეზი Oceangate-ის უსაფრთხოების, ტესტირებისა და ტექნიკური მომსახურების სფეროში არსებული ხარვეზები იყო.

  • "იმდენი რამ შეიძლებოდა სხვაგვარად გაკეთებულიყო. საწყისი დიზაინიდან დაწყებული, მშენებლობითა და ოპერაციებით დამთავრებული - ხალხს ტყუილი მიჰყიდეს", - განუცხადა ლოქრიჯმა BBC-ს.

ლოჩრიჯი Oceangate-ში შვიდი წლით ადრე მუშაობდა კომპანიის საზღვაო ოპერაციების დირექტორად. ის ასევე ხელმძღვანელობდა წყალქვეშა ნავების სამაშველო ოპერაციებს, რეაგირებდა წყალქვეშა ნავში ჩარჩენილი ადამიანებისგან მიღებულ საგანგებო სიგნალებზე. მის მოვალეობებში შედიოდა ჩაყვინთვების დაგეგმვა და მგზავრების "ტიტანიკის" სანახავად გადაყვანა.

"როგორც საზღვაო ოპერაციების დირექტორი, მე ვარ პასუხისმგებელი ყველაფერზე“, - განუცხადა მან BBC News-ს. "მე ვიყავი პასუხისმგებელი Oceangate-ის ყველა თანამშრომლის და წყალქვეშა ნავით ჩამოსული ყველა მგზავრის უსაფრთხოებაზე“.

მაშინ, ვაშინგტონის უნივერსიტეტის გამოყენებითი ფიზიკის ლაბორატორიასთან (APL) ერთად ახალი წყალქვეშა ნავის პროტოტიპი "ტიტანი“ მუშავდებოდა. გეგმის თანახმად, მისი კორპუსი ნახშირბადის ბოჭკოსგან უნდა აშენებულიყო - აქამდე ამ მასალისგან არც ერთი წყალქვეშა ნავი არ დამზადებულა - უმეტესობას ტიტანის ან ფოლადის კორპუსი აქვს.

ლოხრიჯი მტკიცედ ამტკიცებდა, რომ მესამე მხარის ზედამხედველობა აუცილებელი იყო - განსაკუთრებით იმიტომ, რომ ტიტანი ექსპერიმენტული მასალებისგან უნდა დამზადებულიყო. თუმცა, 2016 წლის ზაფხულისთვის მას პროექტთან დაკავშირებით ეჭვები გაუჩნდა - მასალაში შენიშნა ხილული ნაპრალები, ადგილები, სადაც ნახშირბადის ბოჭკოს ფენები იშლება - რაც დელამინაციის სახელითაა ცნობილი.

ნახშირბადის ბოჭკოვანი კორპუსის ორივე ბოლოში ტიტანის გუმბათები იყო დამონტაჟებული, თუმცა, მისი თქმით, ლითონი არასწორად იყო დამუშავებული. მისივე თქმით, წყალქვეშა ნავის ხედვის პორტი არ იყო შექმნილი უკიდურეს სიღრმეებზე სამუშაოდ.

"მე შევადგინე ანგარიში და გავუგზავნე კომპანიის ყველა დირექტორს" - თქვა მან.

მომდევნო დღეს ის რაშთან და Oceangate-ის რამდენიმე სხვა თანამშრომელთან შეხვედრაზე დაიბარეს. შეხვედრის დასრულების შემდეგ კი სამსახურიდან გაათავისუფლეს.

2018 და 2019 წლებში პროტოტიპმა წყალქვეშა ნავმა პირველი საცდელი ჩაყვინთვები ბაჰამის კუნძულებზე განახორციელა. მოგვიანებით, ნახშირბადის ბოჭკოვანი კორპუსის ბზარი აღმოაჩინეს და 2020 წელს დაზიანებული კორპუსი ახლით შეიცვალა. 2021 წელს კომპანიამ ტიტანიკზე მგზავრების გადაყვანა დაიწყო და მომდევნო ორი ზაფხულის განმავლობაში ცნობილ ჩაძირულ გემზე 13 ჩაყვინთვა განახორციელა.

თუმცა, 2023 წლის ივნისში წყალქვეშა ნავი ბორტზე ხუთი ადამიანით გაუჩინარდა, მათ შორის სტოკტონ რაშით. რამდენიმე დღის შემდეგ შემდეგ, წყალქვეშა ნავის ნამსხვრევები ოკეანის ფსკერზე იპოვეს.

წყარო

წაიკითხეთ ასევე: