McDonald's -ის საიდუმლოებანი

McDonald's -ის საიდუმლოებანი

McDonald's-ი ფენომენია - სწრაფი კვების ობიექტების ქსელი, მსოფლიოში ყველა ფასთ-ფუდის "ბებიად" მონათლული, რომელსაც უამრავი ადამიანი აძაგებს არაჯანსაღი საკვების გამო. ამის მიუხედავად McDonald's-ი მომხმარებელთა რაოდენობას არ უჩივის, პირიქით - წლიდან წლამდე მათი რაოდენობა იზრდება. მსოფლიოში თითქმის ყოველდღე იხსნება რესტორნის ახალი ფილიალი. McDonald's-ის ასეთ პოპულარობას მკაცრი სტანდარტები და მრავალფეროვანი მარკეტინგული საიდუმლო განაპირობებს, რომელიც მსოფლიოს ნებისმიერ წერტილში იდენტურია. რეი კროკს, ადამიანს რომელმაც McDonald's-ი ისეთი შექმნა, როგორიც დღეს არის, უყვარდა გამეორება: კვების მრეწველობაში კი არა, შოუბიზნესში ვმუშაობო და მართალიც იყო...

პირველი საიდუმლო რესტორნის განლაგებაა. როგორც კომპანიის კვლევებმა აჩვენა, ადამიანების 70% სპონტანურად იღებს გადაწყვეტილებას ესტუმროს "მაკდონალდსს". ამიტომ, რესტორნებს სწორედ ისეთ ადგილებში აშენებენ, სადაც წახემსების გადაწყვეტილების მიღების ალბათობა მაღალია - ხალხმრავალ ადგილებში, დიდი ქუჩების გზაჯვარედინებზე, ცენტრიდან გარეუბნებში მიმავალ გზასა და სასწავლო დაწესებულებებთან.

ანტიქასთინგი

მიგიქცევიათ ოდესმე ყურადღება, რომ მაკდონალდსში ძნელად შეგხვდებათ სიმპათიური თანამშრომელი? ყველა გოგონა უშნო უნიფორმაშია შემოსილი. ეს კომპანიის პრინციპული პოლიტიკაა. მეტიც, გოგონებს ეკრძალებათ მკვეთრი მაკიაჟი, სუნამო, გრძელი ფრჩხილები და ბიჟუტერია. გასული საუკუნის 70-იან წლებამდე მაკდონალდსში მხოლოდ მამაკაცები მუშაობდნენ, მაგრამ ფემინისტებმა მოიპოვეს თანაბარი უფლებებით მუშაობის უფლება. ამგვარად, ფასთ-ფუდის ხელმძღვანელები დაავალდებულეს მიეღოთ ქალები სამსახურში. მოთხოვნა ხელმძღვანელობას დიდად არ მოეწონა, რადგანაც თავდაყირა აყენებდა მათი კონვეიერული სტანდარტების დაფუძნების მცდელობას - ბიჭები ყურადღებას გადაიტანდნენ თანამშრომელ გოგონებზე და შრომისუნარიანობა დაქვეითდებოდა. გამოსავალი მაინც გამონახეს - არ მიეღოთ ლამაზი გოგონები სამსახურში, ჩააცვან უფორმო, მამაკაცური სამოსი. კაბის ჩაცმის უფლება მხოლოდ უფროს მენეჯერს აქვს. რამდენიმე ხნის შემდეგ, როცა კლიენტები ქალ თანამშრომლებს მიეჩვივნენ, ხელმძღვანელობამ შენიშნა, რომ რესტორნებს ოჯახები ხშირად სტუმრობდნენ, ქალები კი კმაყოფილი იყვნენ, რომ მათი მეუღლეები სიმპათიურ ოფიციანტს არ აკვირდებოდნენ, როგორც ეს სხვა რესტორნებში ხდება.

შეიყვარე მისი შვილი და ქალი შეგიყვარებს შენ

"მაკდონალდსმა" დიდი ხანია გაითავისა, რომ მასთან მშობლებს კი არ მოჰყავთ შვილები, არამედ პირიქით. ძნელია, ბავშვს უთხრა რამეზე უარი, მით უფრო ჩვენს დროში, როცა მშობლებს შვილებისთვის ბევრი დრო არ რჩებათ და ამის კომპენსირებას შვილებისთვის სიამოვნების მინიჭებით ცდილობენ. "მაკდონალდში" ბავშვების მიზიდვის სისტემა დეტალურად არის გათვლილი: საბავშვო გასართობი მოედნები, დაბადების დღის აღნიშვნის სერვისი მისაღებ ფასად, მცირე

ბონუსების დარიგება, ყურადღების გამოჩენა პერსონალის მხრიდან და ა.შ. ამ ყველაფრის აპოთეოზი კი, ლამაზ ყუთში შეფუთული ცნობილი "ჰეფი მილია", რომელსაც ბურგერისა და კარტოფილის გარდა, სათამაშოც მოყვება. სათამაშოებს სერიულად უშვებენ და თუ ბავშვს ერთი სათამაშო მოეწონა, მშობელს 8-ჯერ მაინც მოუწევს "მაკდონალდში" მისი წაყვანა, რათა სრული სერია შეაგროვოს. მხიარული კლოუნი, რონალდ მაკდონალდსი, რომელიც რესტორნის შესასვლელში გვხვდება, პოპულარობით მხოლოდ სანტა კლაუსს თუ ჩამორჩება. ბავშვების საყვარელ გამოგონილ პერსონაჟს ხშირად იღებენ რეკლამაში, სტუმრობს ავადმყოფ ბავშვებს კლინიკაში. 2003 წლის აგვისტოში, რონალდ მაკდონალდი კორპორაციაში ოფიციალურად აღიარეს სიხარულის ხელმძღვანელად (Chief Happiness Officer).

იხილეთ გაგრძელება

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია