არსებობს სპეციალობები, რომლებიც ყოველდღიურად მილიონობით ადამიანის ბედს განსაზღვრავენ. ამჯერად ერთ მათგანს, ავიამეთვალყურეს გაგაცნობთ. საქართველოში დაახლოებით 130 საჰაერო მეთვალყურეა და ჩვენს ცაზე სიმშვიდე სწორედ მათზეა დამოკიდებული. ავიამეთვალყურეს წამით მოდუნების უფლება არა აქვს, შესაძლოა, თვალის წამიერი არიდება სავალალო აღმოჩნდეს და წამებში შეიცვალოს ასობით ადამიანის ბედი...
მეთვალყურეების სამუშაო დარბაზიდან საქართველოს საჰაერო სივრცე სრულად კონტროლდება. აქ ზუსტად იციან, ვინ გადამფრენია და ვინ შემომსვლელ-გამსვლელი. მართვაც ამის მიხედვით ხორციელდება და დაყოფილია სამ ნაწილად: რაიონული ცენტრი აკონტროლებს შემომავალ თვითმფრინავს, რომელმაც ჩვენს სივრცეში სიმაღლე უნდა დაკარგოს და დაეშვას. თვითმფრინავი შესაბამის ნიშნულამდე რომ ჩამოვა, რაიონული ცენტრის მეთვალყურე მისადგომის ავიამეთვალყურეს გადასცემს ინფორმაციას, რომ მან უზრუნველყოს თვითმფრინავის აეროპორტში შემოსვლა, დაჯდომას კი კოშკურაზე განთავსებული ნაწილი ხელმძღვანელობს.
"ამ პულტთან დაჯდომის შემდეგ გრძნობ, რამხელა პასუხისმგებლობა გაკისრია"
ავიამეთვალყურეებს "საქაერონავიგაციაში" ვესტუმრე. მასპინძლობა საჰაერო მოძრაობის მართვის მომსახურების განყოფილებამ ითავა. რაიონული ცენტრის ხელმძღვანელი დიმიტრი ონიანი დიდი დარბაზისკენ მიმიძღვება, სადაც მორიგე ჯგუფი ცვლის დასრულებამდე იმუშავებს. ოთახი სპეციფიკური სამუშაო მაგიდებითა და მონიტორებით არის დაქსელილი, მონიტორებზე კი თვითმფრინავების მოძრაობის ტრაექტორია და საფრენი ტრასების სქემებია დატანილი. ალაგ-ალაგ ციმციმებს ქვეყნის ტერიტორიაზე გადამფრენი ხომალდები.
ოთახში ჩემი შესვლა რუსეთიდან შემომავალი თვითმფრინავის პილოტის მოსალმებას დაემთხვა. საჰაერო სივრცეში მხოლოდ ინგლისურად და სპეციფიკური ტერმინებით ლაპარაკობენ, ინტონაციაც უცნაური აქვთ, თუ ყური მიჩვეული არა გაქვს, ვერაფერს გაიგებ. ავიამეთვალყურე ბექა სამხარაძე ეკიპაჟს ესალმება და ანგარიშს იბარებს. ჩრდილოეთ სექტორიდან""სიბირ 909" ერევნისკენ მიემართება, მონიტორზე ციმციმასთან, რომელიც თვითმფრინავს ასახავს, მიწერილია "სიმაღლე 370 ეშელონი" და სიჩქარე...
ბექა სამხარაძე: "ამ პულტთან დაჯდომის შემდეგ გრძნობ, რამხელა პასუხისმგებლობა გაკისრია, რადგან შენი და მფრინავის უშეცდომო ურთიერთობაზეა დამოკიდებული ასი, ორასი და ზოგჯერ ათასზე მეტი კაცის ბედი. ჩვენ ხმელეთიდან ვცდილობთ, პილოტს დავეხმაროთ ისე გაიაროს ტურბულენტური ზონები, რომ დისკომფორტი ვერ იგრძნონ მგზავრებმა. ავიამეთვალყურეები მფრინავის ხმელეთზე დარჩენილი თვალები ვართ"."
იხილეთ გაგრძელება