რა ხრიკებით აიძულებენ სუპერმარკეტები მომხმარებელს, რაც შეიძლება მეტი პროდუქტის შეძენას

რა ხრიკებით აიძულებენ სუპერმარკეტები მომხმარებელს, რაც შეიძლება მეტი პროდუქტის შეძენას

ალბათ გსმენიათ გამოთქმა - "ეშმაკური მარკეტინგული სვლა". მაგრამ რას ნიშნავს იგი სუპერმარკეტებთან და სხვა მაღაზიებთან მიმართებაში, სადაც ფაქტობრივად ყოველდღე დავდივართ? სუპერმარკეტებმა და ქსელურმა მაღაზიებმა მართლაც შეისწავლეს მომხმარებლის გონების კონტროლირება. თუ როგორ, ამას ჩვენი სტატიიდან შეიტყობთ.

1. წითელი ფერი ფასდაკლებებთან ასოცირება

ხშირად სუპერმარკეტების ვიტრინებზე წითელი დიდი ასოებით არის გამოფენილი ფასდაკლების რეკლამები. ჩვენს ცნობიერებაში წითელი ფერი დიდი ხანია ფასდაკლებებთანაა ასოცირებული. მაგრამ გვმართებს ყურადღება - ფასების ჭრელი აღმნიშვნელი ყოველთვის ხელსაყრელი როდია: ფასი შეიძლება უმნიშვნელოდ იყოს შემცირებული, ან სულაც უცვლელი იყოს. მაგრამ მომხმარებელი მაინც განწყობილია შეიძინოს ასეთი საქონელი აწ უკვე ჩამოყალიბებული ასოციაციების გამო.

2. დიდი ურიკები

სავაჭრო ურიკები 1938 წელს გამოიგონეს. ამასთან, მისი ზომა უკანასკნელი 40 წლის განმავლობაში 2-ჯერ გაიზარდა. თითქმის ყოველთვის ეს ურიკები საშუალოსტატისტიკური ოჯახის "მომხმარებლის კალათაზე" გაცილებით დიდია. თუ ნახევრად ცარიელ ურიკას ვატარებთ, ქვეცნობიერად გვიჩნება მისი შევსების სურვილი. შედეგად ვყიდულობთ საჭიროზე მეტ პროდუქტს. ამიტომ, თუკი სუპერმარკეტში დიდი მარაგის შესაძენად არ შედიხართ, უმჯობესია აიღოთ კალათი: ამით ეკონომიასაც გასწევთ და საყიდლების ჩანთაც მსუბუქი იქნება.

3. ხილ-ბოსტანი მაღაზიის შესასვლელში

მკვლევარებმა მომხმარებლის ნებისყოფა გამოსცადეს. აღმოჩნდა, რომ საკმარისია, ადამიანს მისცე საშუალება, თავიდან გააკეთოს ის, რაც მისი აზრით "კარგია", შემდეგ იგი საკუთარ ჩარჩოებს სცდება. სწორედ ამიტომ სუპერმარკეტების მფლობელები სასარგებლო ხილ-ბოსტანს შემოსასვლელთან აწყობენ: რაც უფრო მეტ თანხას დახარჯავს მომხმარებელი სასარგებლო პროდუქტებზე, მით უფრო მეტ მავნე პროდუქტს შეიძენს იგი, მაგალითად, ლუდსა და ჩიფსებს.

4. რძის პროდუქტები მაღაზიის სიღრმეში

გაყიდვების სპეციალისტები უამრავ ხრიკს იყენებენ, რათა მომხმარებელმა რაც შეიძლება მეტი პროდუქტი შეიძინოს. დაფიქრებულხართ, თუ რატომ არის რძე ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი პროდუქტი მაღაზიის ბოლოში? საქმე ის არის, რომ ამით სურთ, რძის ძებნის დროს თქვენს თვალსაწიერში რაც შეიძლება მეტი პროდუქტი მოხვდეს.

5. ილუზია იმისა, რომ ხილ-ბოსტნეული ახალია

სუპერმარკეტების უმეტესობაში ხილსა და ბოსტნეულს ლაპლაპი გაუდის. მეტიც, მათ წყლით ნამავენ, იმის მიუხედავად, რომ ეს პროდუქტის ლპობას იწვევს. რატომ? - ადამიანებს უყვართ ყველაფერი ახალი, გონებაში კი ეს დანამულ, ლაპლაპა ზედაპირთან ასოცირდება. გარდა ამისა, სუპერმარკეტებში ხილ-ბოსტნეულის მადისაღმძვრელი ელფერისთვის სპეციალური ნივთიერებები გამოიყენება. სინამდვილეში, "ახალი" ხილ-ბოსტნეული შესაძლებელია დახლზე გამოტანამდე საწყობში 1 თვე

ინახებოდა.

გაგრძელება

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია