მარჯვენასაჭიანი ბიზნესი 80%-ით დაპატარავდა

მარჯვენასაჭიანი ბიზნესი 80%-ით დაპატარავდა

ბოლო 3 თვეში მარჯვენასაჭიანი მანქანების იმპორტი 70-80%-ით შემცირდა. ეს არ გახლავთ ოფიციალური სტატისტიკა, თუმცა ზუსტად ასახავს იმ რეალობას, რაც ამ ბიზნესშია. როგორც გაზეთი "რეზონანსი" წერს, მიუხედავად იმისა, რომ მარჯვენასაჭიანების აკრძალვა 2017 წლამდე გადაიდო, ჯერჯერობით იმპორტის მიმართულებით უკეთესობა არ შეიმჩნევა.

სატრანსპორტო საკითხეზე მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციების ინფორმაციით, ავტობიზნესი ჩავარდა. ამ ფაქტს იმპორტიორებიც ადასტურებენ და დასძენენ, რომ მოთხოვნა თითქმის აღარ არის.

წესით, მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების რეგისტრაცია 2016 წლის 1-ელ მარტამდე იყო ნებადართული, თუმცა კანონპროექტი ჯერ კიდევ განხილვის პროცესშია, რაც ნიშნავს, რომ მისი დამტკიცება გადაიდო, სავარაუდოდ, 2017 წლამდე. ექსპერტები არ გამორიცხავენ, რომ აკრძალვა არჩევნების შემდეგ ამოქმედდეს.

კოალიცია "საზოგადოებრივი ინიციატივას" წარმომდაგენელი, ტრანსპორტის სფეროს სპეციალისტი ვასო ურუშაძე აცხადებს, რომ მარჯვენასაჭიანი მანქანების ბიზნესს უკიდურესად გაუჭირდა და რამდენიმე ოფისი დაიხურა კიდეც.

"ხელისუფლებამ იმდენი გააკეთა, რომ მარჯვენასაჭიანი მანქანების ბიზნესი ჩააგდო. იმპორტი ბოლო 3 თვის მონაცემებით, 70-80%-ით არის შემცირებული. ოფიციალურად ეს ჯერჯერობით არ დადასტურებულა, მაგრამ რეალობას ზუსტად ასახავს. საბოლოოდ, დაზარალდნენ როგორც მომხმარებლები, ასევე დილერები, კომპანიები, ყველა ფიზიკური თუ იურიდიული პირი, ვინც ავტომანქანების ბიზნესში იყო ჩართული. მდგომარეობა საკმაოდ მძიმეა. თამამად შეიძლება თქმა, რომ ბიზნესი ჩავარდა. არ აქვს მნიშვნელობა, აღიარებენ თუ არა, რეალობა ასეთია", - აცხადებს ურუშაძე.

მისი თქმით, არ არის გამორიცხული, კანონპროექტი დაჩქარებული წესით განიხილონ, თუმცა აკრძალვა მაინც რამდენიმე თვით გადავადდება.

"საჯარო ინფორმაცია არ გაუკეთებია არავის, თუ რატომ გადაიდო პროექტის განხილვა, მათ შორის, არც შსს-ს, რომელიც კანონპროექტის ავტორია, არც პრემიერ-მინისტრს, რომელიც ცოტა ხნის წინ ადასტურებდა, რომ უკან დახევას არ აპირებს. ასეთი ბუნდოვანი დამოკიდებულება საბოლოოდ ექსპორტ-იმპორტის მაჩვენებლებზე აისახება.

ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში ავტომობილების იმპორტი და რეექსპორტი პირველ ადგილზე იყო, მაგრამ პოზიცია დათმო. ცხადია, საქართველოს გარდა, პრობლემა შეექმნათ მეზობელი ქვეყნების მოქალაქეებსაც. ადგილობრივებმაც, ვისაც უნდოდა 1-ელ მარტამდე მოესწრო, ამ ტიპის მანქანის ყიდვისგან თავი შეიკავეს. შესაბამისად, რეალიზაციამაც იკლო. ბოლო 2 თვეში იმპორტიორებმა ოფისებიც დახურეს.

ხალხს არ აქვს ინფორმაცია, თუ რამდენი ხნით გადაიდო აკრძალვა. შესაძლებელია, დაჩქარებული წესით განიხილონ და აპრილ-მაისამდე გადაიწიოს ვადა, თუმცა დიდი ალბათობაა, რომ არჩევნებს დაელოდონ", - ვარაუდობს ვასო ურუშაძე.

გაგრძელება

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია