რატომ სურს მთავრობას მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების აკრძალვა - სხვა ქვეყნების გამოცდილება

რატომ სურს მთავრობას მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების აკრძალვა - სხვა ქვეყნების გამოცდილება

ბოლო პერიოდში, საქართველოში მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების რეგისტრაციის აკრძალვის თემა არაერთხელ მოექცა საზოგადოების ყურადღების ცენტრში. მარჯვენასაჭიან ავტომობილზე რეგულაციების ამოქმედების კონკრეტული თარიღი ჯერჯერობით უცნობია. შსს-ს ინიციატივის აღსრულება პარლამენტმა 2017 წლამდე გადაავადა. დილერები კი მიცემული ვადის 2 წლამდე გაზრდას მოითხოვენ.

მანამ ვიდრე რეგულაციების კონკრეტული თარიღი და დეტალები გახდება ცნობილი, ALLNEWS.GE-მ გადაწყვიტა მკითხველისთვის იმ მიზეზებზე გაემახვილებინა ყურადღება, რის გამოც მთავრობამ მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანების რეგისტრაციის აკრძალვა მოითხოვა. რეალურად, უქმნის თუ არა საფრთხეს ამ ტიპის სატრანსპორტო საშუალება საგზაო მოძრაობას და რა რისკებზეა საუბარი?! ჩვენ იმ ქვეყნებსაც გაგაცნობთ, სადაც მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების რეგისტრაციის აკრძალვა უკვე წლებს ითვლის. გაჩვენებთ, როგორია საერთაშორისო გამოცდილება და ამ კუთხით საქართველოში არსებული სტატისტიკა.

მსოფლიო მოსახლეობის დაახლოებით 75% გზის მარჯვენა მხარეს მოძრაობს. ამ ტიპის ქვეყნებში მოძრაობისთვის მარცხენასაჭიანი ავტომობილებია განკუთვნილი. დარჩენილ 35%-ში, ანუ იმ ქვეყნების ჩამონათვალში, სადაც გზებზე ინფრასტრუქტურა მარჯვენასაჭიანი ავტომობილებისთვისაა მოწყობილი, შედის იაპონია, დიდი ბრიტანეთი და მისი ყოფილი კოლონიები.

წაიკითხეთ გაგრძელება

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია