"ერ­ში მცხოვ­რებ ადა­მი­ანს ვერ და­ვა­ძა­ლებთ, რომ სა­მარ­ხ­ვო კატ­ლე­ტი ან შო­კო­ლა­დი არ ჭა­მოს" - მოძღვარი შობის მარხვის სირთულეებზე

"ერ­ში მცხოვ­რებ ადა­მი­ანს ვერ და­ვა­ძა­ლებთ, რომ სა­მარ­ხ­ვო კატ­ლე­ტი ან შო­კო­ლა­დი არ ჭა­მოს" - მოძღვარი შობის მარხვის სირთულეებზე

წმინ­და მა­მე­ბის აზ­რით, ლოც­ვა სუ­ლის სუნ­თ­ქ­ვაა, ხო­ლო მარ­ხ­ვა - საზ­რ­დე­ლია სუ­ლი­სა. დღეიდან შო­ბის მარ­ხ­ვაა დაიწყო, რო­მელ­საც სხვაგ­ვა­რად "სი­ხა­რუ­ლის მარ­ხ­ვა­საც" უწო­დე­ბენ. შო­ბის მარ­ხ­ვას თან უამ­რა­ვი სირ­თუ­ლე ახ­ლავს, სწო­რედ ამ სირ­თუ­ლე­ებ­ზე ვე­სა­უბ­რეთ დე­კა­ნოზ კონ­ს­ტან­ტი­ნე გი­ორ­გა­ძეს:

- უფალ­მა სა­კურ­ნებ­ლად და იმ ცოდ­ვე­ბი­სა­გან გან­საწ­მენ­დე­ლად, რო­მე­ლიც ამა თუ იმ დროს ჩაგ­ვი­დე­ნია, მარ­ხ­ვა დაგ­ვი­წე­სა. ამი­ტომ მარ­ხ­ვის დაწყე­ბას მწუ­ხა­რე­ბი­თა და მჭმუნ­ვა­რე­ბით კი არა, სი­ხა­რუ­ლით უნ­და შევ­ხ­ვ­დეთ. ალ­ბათ, ისიც უნ­და ვთქვათ, რომ სი­ხა­რუ­ლი სუ­ლაც არ ნიშ­ნავს ქე­იფს, ღრე­ო­ბა­სა და აღ­ვი­რახ­ს­ნილ მხი­ა­რუ­ლე­ბას - ყო­ვე­ლი­ვე ეს არ შე­იძ­ლე­ბა მი­ვიჩ­ნი­ოთ ზე­ი­მად და სი­ხა­რუ­ლად. ჩვე­ნი ეკ­ლე­სია ზე­ი­მად მარ­ხ­ვას მი­იჩ­ნევს, რაც ნაყ­რო­ვა­ნე­ბის და­ტე­ვე­ბა­სა და სათ­ნო­ე­ბა­თა აღ­ს­რუ­ლე­ბას გუ­ლის­ხ­მობს. მარ­ხ­ვა­ში ირ­გ­ვ­ლივ თით­ქოს სა­ო­ცა­რი სიმ­ყუდ­რო­ვეა: ამ დროს არ ხო­ცა­ვენ პი­რუტყვს, არ ყვი­რი­ან, არ ხმა­უ­რო­ბენ და იგი­ნე­ბი­ან, პი­რი­ქით, ქრის­ტი­ა­ნე­ბი ამ დღე­ებს ლოც­ვა­ში, სიმ­შ­ვი­დე­სა და სათ­ნო­ე­ბა­ში ატა­რე­ბენ. მარ­ხ­ვა სწო­რედ ის ლა­გა­მია, რო­მე­ლიც ქრის­ტი­ა­ნის სულ­სა და ხორცს უფ­ს­კ­რულ­ში გა­და­ჩეხ­ვი­სა­გან იცავს.

- მა­მაო, რა შე­იძ­ლე­ბა ით­ქ­ვას შო­ბის მარ­ხ­ვა­ზე, რო­მელ­საც სხვაგ­ვა­რად "სი­ხა­რუ­ლის მარ­ხ­ვა­საც" უწო­დე­ბენ?

- შო­ბის მარ­ხ­ვა სა­ერ­თოდ 40-დღი­ა­ნია. ეს საკ­რა­ლუ­რი, სრულ­ყო­ფი­ლი რიცხ­ვია, რად­გან თა­ვად უფალ­მაც 40 დღე იმარ­ხუ­ლა. მას არ სჭირ­დე­ბო­და მარ­ხ­ვა, მაგ­რამ ჩვენ მოგ­ვ­ცა უდი­დე­სი მა­გა­ლი­თი გან­წ­მენ­დი­სა და გა­დარ­ჩე­ნი­სა. შო­ბის მარ­ხ­ვა უძ­რა­ვია - ყო­ველ წე­ლი­წადს იწყე­ბა 28 ნო­ემ­ბერს და მთავ­რ­დე­ბა 7 იან­ვარს, ანუ ძვე­ლი სტი­ლით 25 დე­კემ­ბერს. შო­ბის მარ­ხ­ვა უფ­რო მსუ­ბუ­ქია, რად­გან ოთხ­შა­ბა­თი­სა და პა­რას­კე­ვის გარ­და თევ­ზით ხსნი­ლია და მცი­რე­ო­დე­ნი ღვი­ნის მი­ღე­ბაც შე­იძ­ლე­ბა. ზო­გი­ერ­თი მორ­წ­მუ­ნე თევზს მი­ირ­თ­მევს 25 დე­კემ­ბ­რამ­დე, ზო­გი კი - ახა­ლი სტი­ლით ორ იან­ვ­რამ­დე. ჩვენ უნ­და ვი­ცო­დეთ, რომ მარ­ხ­ვა არ არის მხო­ლოდ თევ­ზის, წი­წი­ბუ­რას ან კომ­ბოს­ტოს ჭა­მა, მთა­ვა­რი მა­ინც ადა­მი­ა­ნის სუ­ლი­ე­რი მდგო­მა­რე­ო­ბაა.

- ცნო­ბი­ლია, რომ აღ­დ­გო­მის მარ­ხ­ვა­ში მორ­წ­მუ­ნე­ე­ბი თევზს არ იღე­ბენ, შო­ბის მარ­ხ­ვა კი ამ მხრივ გა­მორ­ჩე­უ­ლია. რით აიხ­ს­ნე­ბა ეს გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბა?

- წი­ნა­სა­აღ­დ­გო­მო მარ­ხ­ვა უფ­რო მძი­მეა, რად­გან ქრის­ტეს წა­მე­ბი­სა და ჯვარ­ც­მის დღე­ებს ემ­თხ­ვე­ვა. ამ პე­რი­ოდ­ში თევ­ზის მი­ღე­ბა მხო­ლოდ გან­სა­კუთ­რე­ბულ დღე­ებ­ში შე­იძ­ლე­ბა, რო­გო­რი­ცაა მა­გა­ლი­თად, ბზო­ბა და ხა­რე­ბა. ისე კი, თევ­ზი სა­მარ­ხ­ვო საკ­ვე­ბია, მას თა­ვად უფა­ლი მი­ირ­თ­მევ­და. მარ­ხ­ვის და­საწყე­ბად მთელ ერს თვი­თონ პატ­რი­არ­ქი აკურ­თხებს, მაგ­რამ რო­დე­საც ადა­მი­ანს ჯან­მ­რ­თე­ლო­ბის, ან სხვა სა­ხის პრობ­ლე­მე­ბი აქვს, მა­შინ მას მოძღ­ვა­რი ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რად უნიშ­ნავს მარ­ხ­ვის რე­ჟიმს. თუ არ­ჩე­ვან­ზე მიდ­გე­ბა საქ­მე, რძის პრო­დუქ­ტის მი­ღე­ბას ისევ თევ­ზის მი­ღე­ბა ჯო­ბია.

- მა­მა კონ­ს­ტან­ტი­ნე, დღეს მარ­ხ­ვის შე­ნახ­ვა თით­ქოს გა­ად­ვილ­და: იყი­დე­ბა უამ­რა­ვი სა­მარ­ხ­ვო ნამ­ცხ­ვა­რი, კატ­ლე­ტი, შო­კო­ლა­დი... რო­გორ ფიქ­რობთ, მორ­წ­მუ­ნემ თა­ვი უნ­და შე­ი­კა­ვოს ამ­გ­ვა­რი საკ­ვე­ბის მი­ღე­ბი­სა­გან, თუ არა? თქვენ რას ურ­ჩევთ სუ­ლი­ერ შვი­ლებს?

- ჩვენ უკ­ვე აღ­ვ­ნიშ­ნეთ, რომ მარ­ხ­ვა არ არის მოწყე­ნი­ლო­ბა და მჭმუნ­ვა­რე­ბა, არა­მედ სი­ხა­რუ­ლია. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, შე­იძ­ლე­ბა, ჩვე­ნი სა­მარ­ხ­ვო სუფ­რაც ლა­მა­ზად მოვ­რ­თოთ. სხვა საქ­მეა მო­ნას­ტე­რი, სა­დაც მარ­ხ­ვას უფ­რო მკაც­რად იცა­ვენ: იქ მარ­ხუ­ლო­ბენ საკ­ვე­ბი­თაც და თვა­ლი­თაც. ერ­ში მცხოვ­რებ ადა­მი­ანს ვერ და­ვა­ძა­ლებთ, რომ სა­მარ­ხ­ვო კატ­ლე­ტი ან შო­კო­ლა­დი არ ჭა­მოს, მთა­ვა­რია, საკ­ვებ­ში ცხო­ვე­ლუ­რი ცხი­მი და სხვა არა­სა­მარ­ხ­ვო ნივ­თი­ე­რე­ბე­ბი არ შე­დი­ო­დეს. სულ სხვა საქ­მეა, რო­ცა ამ ლა­მა­ზად გა­კე­თე­ბულ სა­მარ­ხ­ვო კერ­ძებს ღრე­ო­ბი­სა და გა­და­ჭარ­ბე­ბუ­ლი მოლ­ხე­ნი­სათ­ვის იყე­ნე­ბენ - იქ­ნე­ბა ეს ოჯახ­ში, სუფ­რას­თან თუ რეს­ტო­რან­ში, ან სხვა ად­გი­ლას. მარ­ხ­ვა­ში სა­ერ­თოდ არ შე­იძ­ლე­ბა ქე­ი­ფი, გა­და­ჭარ­ბე­ბუ­ლი ღრი­ან­ცე­ლი და დათ­რო­ბა. შე­იძ­ლე­ბა ადა­მი­ან­მა სა­მარ­ხ­ვო კატ­ლე­ტი მი­ირ­თ­ვას, მაგ­რამ მი­სი სუ­ლი­ე­რი მდგო­მა­რე­ო­ბა გა­წო­ნას­წო­რე­ბუ­ლი და მარ­ხ­ვი­სათ­ვის შე­სა­ფე­რი­სი იყოს. ის რა­ღა მარ­ხ­ვაა, თუ ადა­მი­ა­ნი იქე­ი­ფებს, იცეკ­ვებს, გა­ლაღ­დე­ბა, კონ­ცერ­ტებსა და გა­სარ­თობ ად­გი­ლებ­ში ივ­ლის? იმის მი­უ­ხე­და­ვად, რომ ეს "სი­ხა­რუ­ლის მარ­ხ­ვა­ა", ამ დროს სულ­მა უნ­და იმ­ხი­ა­რუ­ლოს და არა ხორ­ც­მა. ადა­მი­ან­მა თა­ვი უნ­და მო­იზღუ­დოს. თუ ღრე­ობ, დროს ატა­რებ, ალ­კო­ჰოლს ეტა­ნე­ბი, მა­შინ რა­ღა ფა­სი აქვს შენს მარ­ხ­ვას? ან, რა მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა აქვს, პუ­რით გაძღე­ბი თუ ხორ­ცით? ნაყ­რო­ვა­ნე­ბა არის ცოდ­ვა და ნაყ­რო­ვა­ნე­ბის სა­წი­ნა­აღ­მ­დე­გო სწო­რედ საკ­ვე­ბის მოკ­ლე­ბაა. შე­იძ­ლე­ბა ადა­მი­ან­მა მი­ი­ღოს სა­მარ­ხ­ვო ნამ­ცხ­ვა­რი, ორ­ცხო­ბი­ლა ან სხვა რამ, მაგ­რამ ზო­მი­ე­რად და ამით არა­ფე­რი და­უ­შავ­დეს, დი­ახ, აქ სწო­რედ ზო­მი­ე­რე­ბა­ზეა ლა­პა­რა­კი. საკ­ვე­ბის მოკ­ლე­ბა ეხ­მა­რე­ბა ხორცს, რომ მას ვნე­ბე­ბი არ მო­ე­რი­ოს და ადა­მი­ა­ნი ცოდ­ვა­ში არ ჩა­ვარ­დეს, ზედ­მეტ ჭა­მას კი ადა­მი­ა­ნის ხორ­ცი­სა და სუ­ლი­სათ­ვის ათას­გ­ვა­რი მან­კი­ე­რე­ბა მო­აქვს: იქ­ნე­ბა ეს ბო­რო­ტი ვნე­ბე­ბი, აზ­რე­ბი, თუ ცოდ­ვი­სა­კენ სწრაფ­ვა - სწო­რედ ამ ცოდ­ვებს უნ­და ერი­დოს მარ­თ­ლ­მა­დი­დე­ბე­ლი ქრის­ტი­ა­ნი ყო­ველ­თ­ვის და გან­სა­კუთ­რე­ბით, მარ­ხ­ვის პე­რი­ოდ­ში.

- და­ვუშ­ვათ, თქვენს სუ­ლი­ერ შვილს უნ­და, რომ მკაც­რი მარ­ხ­ვა შე­ი­ნა­ხოს, აძ­ლევთ ამის კურ­თხე­ვას?

- ადა­მი­ან­მა თვი­თონ არ უნ­და მო­ითხო­ვოს მარ­ხ­ვის გამ­კაც­რე­ბა ან სხვა რა­ი­მე სას­ჯე­ლი. ქრის­ტი­ა­ნი არ ითხოვს სას­ჯელს უფ­ლი­სა­გან, მოძღ­ვარ­მა თა­ვად უნ­და და­უ­წე­სოს სუ­ლი­ერ შვილს რა­ი­მე ეპი­ტე­მია, თუ ამის აუცი­ლებ­ლო­ბას ხე­დავს. რო­დე­საც ადა­მი­ა­ნი სას­ჯელს თვი­თონ მო­ითხოვს, ამის უკან ხში­რად ამ­პარ­ტავ­ნე­ბა და ხიბ­ლი იმა­ლე­ბა. მარ­თ­ლ­მა­დი­დე­ბელ ქრის­ტი­ანს მოძღ­ვა­რი უწე­სებს მის­თ­ვის შე­სა­ფე­რის სას­ჯელს. იმ­ხე­ლა ჯვა­რი არ უნ­და ვიტ­ვირ­თოთ, რომ­ლის ტა­რე­ბა­საც ვერ შევ­ძ­ლებთ. თუ მარ­ხ­ვამ ადა­მი­ა­ნი გა­ტე­ხა, მა­შინ ეს რა­ღა მარ­ხ­ვაა?

ხათუნა ჩიგოგიძე

AMBEBI.GE

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია