მართლმადიდებლობა და გადაჭარბებული ქეიფი - რჩევები მოძღვრისგან

მართლმადიდებლობა და გადაჭარბებული ქეიფი - რჩევები მოძღვრისგან

იან­ვა­რი სა­ე­რო თუ რე­ლი­გი­უ­რი დღე­სას­წა­უ­ლე­ბით დატ­ვირ­თუ­ლი თვეა: სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ერ­თი­მე­ო­რის მი­ყო­ლე­ბით აღ­ნიშ­ნა­ვენ სა­ე­რო ახალ წელს, შო­ბას და ე.წ. ძვე­ლით ახალ წელს, რო­მელ­საც ხალ­ხ­ში "ნამ­დ­ვილ ახალ წელ­საც" ეძა­ხი­ან. რა­ტომ ვზე­ი­მობთ ორ­ჯერ შო­ბა-ახალ წე­ლი­წადს? - ამ და სხვა თე­მებ­ზე სა­სა­უბ­როდ წმინ­და კვი­რი­კე­სა და ივ­ლი­ტას სა­ხე­ლო­ბის ტაძ­რის მღვდელ­მ­სა­ხურს - ლე­ვან ალა­დაშ­ვილს მივ­მარ­თეთ:

-  პირ­ველ რიგ­ში, უნ­და გითხ­რათ, რომ შო­ბას ორ­ჯერ არ აღ­ვ­ნიშ­ნავთ, მორ­წ­მუ­ნე­ე­ბი ამ დღე­სას­წა­ულს აღ­ვ­ნიშ­ნავთ ერ­თხელ, ანუ - 7 იან­ვარს. 7 იან­ვა­რი კი არის ძვე­ლი სტი­ლით 25 დე­კემ­ბე­რი. ქარ­თუ­ლი მარ­თ­ლ­მა­დი­დებ­ლუ­რი ეკ­ლე­სია შო­ბას აღ­ნიშ­ნავს იული­უ­სის კა­ლენ­დ­რის მი­ხედ­ვით, რო­მე­ლიც ქრის­ტეს შო­ბამ­დე შე­იქ­მ­ნა. ამ კა­ლენ­დ­რით სარ­გებ­ლობ­დ­ნენ რო­მის იმ­პე­რი­ა­ში, მაგ­რამ მას ჰქონ­და გარ­კ­ვე­უ­ლი ცდო­მი­ლე­ბა: ის ზუს­ტი არ იყო, ამი­ტომ ის მე-16 სა­უ­კუ­ნე­ში ჩა­ას­წო­რა რო­მის პაპ­მა გრი­გოლ­მა, რის შემ­დე­გაც ნელ-ნე­ლა ბევ­რი სა­ხელ­მ­წი­ფო გა­და­ვი­და გრი­გო­ლის მი­ერ შედ­გე­ნილ კა­ლენ­დარ­ზე, თუმ­ცა, შემ­დეგ­ში იული­უ­სის კა­ლენ­დარ­ში არ­სე­ბუ­ლი ცდო­მი­ლე­ბაც შეს­წორ­და და მი­ვი­ღეთ ახა­ლი იული­უ­სის კა­ლენ­და­რი. სხვა­თა შო­რის, ბევ­რი ეკ­ლე­სია გა­და­ვი­და ახალ კა­ლენ­დარ­ზე, მათ შო­რის ქარ­თუ­ლი ეკ­ლე­სი­აც, რაც მე­ო­ცე სა­უ­კუ­ნის 20-იან წლებ­ში მოხ­და, ამ ცვლი­ლე­ბის მომ­ხ­რე­ე­ბი იყ­ვ­ნენ წმინ­და ამ­ბ­რო­სი ხე­ლაია, პატ­რი­არ­ქი კა­ლის­ტ­რა­ტე და სხვე­ბიც, მაგ­რამ მრევ­ლ­მა ეს ცვლი­ლე­ბა არ მი­ი­ღო და ჩვე­ნი ეკ­ლე­სია ისევ ძველ კა­ლენ­დარს და­უბ­რუნ­და. დღე­საც ბევ­რი ეკ­ლე­სია შეს­წო­რე­ბუ­ლი იული­უ­სის კა­ლენ­დ­რით აღ­ნიშ­ნავს შო­ბას: მა­გა­ლი­თად, ან­ტი­ო­ქი­ის, ალექ­სან­დ­რი­ის, ელა­დის, რუ­მი­ნე­თის, ბულ­გა­რე­თის ეკ­ლე­სი­ე­ბი დღე­სას­წა­უ­ლებს სწო­რედ ახა­ლი კა­ლენ­დ­რის მი­ხედ­ვით აღ­ნიშ­ნა­ვენ. მა­გა­ლი­თად, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში 25 დე­კემ­ბერს რომ ჩა­მო­დის ან­ტი­ო­ქი­ის, ელა­დის ან ალექ­სან­დ­რი­ის დე­ლე­გა­ცია, ისი­ნი უწ­მინ­დესს აღ­საყ­დ­რე­ბის დღეს ულო­ცა­ვენ, ჩვენ კი მათ შო­ბას ვუ­ლო­ცავთ, იმი­ტომ, რომ ქრის­ტე­შო­ბას 25 დე­კემ­ბერს აღ­ნიშ­ნა­ვენ. ისი­ნიც ჩვენ­სა­ვით მარ­თ­ლ­მა­დი­დებ­ლე­ბი არი­ან, მაგ­რამ ეს გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბა ჩვენს ეკ­ლე­სი­ებს შო­რის არის, თუმ­ცა, ეს არ ეხე­ბა მოძ­რავ დღე­სას­წა­უ­ლებს: აღ­დ­გო­მას, მა­გა­ლი­თად, ყვე­ლა მარ­თ­ლ­მა­დი­დე­ბე­ლი ეკ­ლე­სია ერთ რიცხ­ვ­ში ხვდე­ბა. ქარ­თულ­მა ეკ­ლე­სი­ამ შე­ი­ნარ­ჩუ­ნა შო­ბის ძვე­ლი, ტრა­დი­ცი­უ­ლი აღ­ნიშ­ვ­ნა და ქარ­თ­ვე­ლი მარ­თ­ლ­მა­დი­დებ­ლე­ბი შო­ბას ისე­ვე ხვდე­ბი­ან, რო­გორც სა­უ­კუ­ნე­ე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში ხვდე­ბოდ­ნენ. შო­ბის დღე­სას­წა­ულს ჩვენ­სა­ვით 7 იან­ვარს აღ­ნიშ­ნა­ვენ ათო­ნის მთა­ზე, რუ­სეთ­ში, სერ­ბეთ­ში და სხვა მარ­თ­ლ­მა­დი­დებ­ლურ ქვეყ­ნებ­შიც.

-  ესე იგი, თა­რი­ღებს შო­რის გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბას გა­დამ­წყ­ვე­ტი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა არა აქვს?

-  რა­საკ­ვირ­ვე­ლია. კა­ლენ­დარ­ში ცვლი­ლე­ბე­ბი ბევ­რ­ჯერ მომ­ხ­და­რა. კა­ლენ­და­რი არის სა­შუ­ა­ლე­ბა, ის შე­იქ­მ­ნა ადა­მი­ა­ნი­სათ­ვის და არა ადა­მი­ა­ნი - კა­ლენ­დ­რი­სათ­ვის. გა­ვიხ­სე­ნოთ, პირ­ვე­ლი ქრის­ტი­ა­ნე­ბი სა­ერ­თოდ ებ­რა­უ­ლი კა­ლენ­დ­რით სარ­გებ­ლობ­დ­ნენ. იმ დრო­შიც, და­სავ­ლე­თის ეკ­ლე­სია სხვა დროს აღ­ნიშ­ნავ­და აღ­დ­გო­მას, ხო­ლო აღ­მო­სავ­ლე­თი­სა - სხვა დროს, მარ­თა­ლია, ამ სა­კითხის გა­მო ცხა­რე კა­მა­თი მი­დი­ო­და, მაგ­რამ ეს არ გამ­ხ­და­რა ქრის­ტი­ა­ნებს შო­რის გან­ხეთ­ქი­ლე­ბის სა­ბა­ბი, რად­გან კა­ლენ­და­რი სუ­ლაც არ არის მთა­ვა­რი.

-  შო­ბის მარ­ხ­ვა უკ­ვე დას­რულ­და და მო­დის ე.წ. ძვე­ლით ახა­ლი წე­ლი, რო­გორ უნ­და შეხ­ვ­დეს მარ­თ­ლ­მა­დი­დე­ბე­ლი ქრის­ტი­ა­ნი ამ დღეს?

-  ახალ წელს სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში, ისე­ვე, რო­გორც მთელ მსოფ­ლი­ო­ში, ძი­რი­თა­დად 31 დე­კემ­ბერს აღ­ნიშ­ნა­ვენ. ეს დღე მარ­ხ­ვის პე­რი­ოდს ემ­თხ­ვე­ვა. მარ­ხ­ვას არ შე­ე­ფე­რე­ბა ღრე­ო­ბა, თუმ­ცა გა­და­ჭარ­ბე­ბუ­ლი ქე­ი­ფი და ზედ­მე­ტი ჭა­მა-სმა ადა­მი­ანს მარ­ხ­ვა­ში კი არა, ხსნილ­შიც არ შე­ე­ფე­რე­ბა. ზედ­მე­ტი არა­ფე­რი ვარ­გა და ქრის­ტი­ანს ყვე­ლა­ფერ­ში ზო­მი­ე­რე­ბა ამ­შ­ვე­ნებს. ზო­მი­ე­რად და მოკ­რ­ძა­ლე­ბუ­ლად უნ­და აღ­ვ­ნიშ­ნოთ ეს თა­რი­ღიც. ქრის­ტი­ა­ნი­სათ­ვის კა­ლენ­დარს არა აქვს გა­დამ­წყ­ვე­ტი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა. სა­ეკ­ლე­სიო ახა­ლი წე­ლი სექ­ტემ­ბერ­ში აღი­ნიშ­ნე­ბა, სხვა­დას­ხ­ვა დროს ახა­ლი წე­ლი მარ­ტ­შიც აღი­ნიშ­ნე­ბო­და. იმას, თუ სა­ხელ­მ­წი­ფო რო­დის და­ა­წე­სებს ახალ წელს, მორ­წ­მუ­ნი­სათ­ვის არ­სე­ბი­თი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა არა აქვს. სხვა­თა შო­რის, იული­უ­სის კა­ლენ­და­რიც წარ­მარ­თ­მა იმ­პე­რა­ტორ­მა შე­ად­გი­ნა წარ­მარ­თი სწავ­ლუ­ლე­ბის დახ­მა­რე­ბით. მორ­წ­მუ­ნე­ე­ბი სხვა­დას­ხ­ვა დროს სხვა­დახ­ვა კა­ლენ­დარს იყე­ნებ­დ­ნენ. კა­ლენ­დ­რის მი­ღე­ბა, ან გას­წო­რე­ბა სა­ხელ­მ­წი­ფო­სა და მეც­ნი­ე­რე­ბის საქ­მეა, ეს სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რებს არ ევა­ლე­ბათ. ქარ­თუ­ლი ეკ­ლე­სია შო­ბას აღ­ნიშ­ნავს ისე, რო­გორც ჩვე­ნი წი­ნაპ­რე­ბი აღ­ნიშ­ნავ­დ­ნენ, ანუ - 7 იან­ვარს. ძვე­ლით ახალ წელ­საც ისე­ვე ზო­მი­ე­რად უნ­და შევ­ხ­ვ­დეთ, რო­გორც 31 დე­კემ­ბერს ვხვდე­ბით, თუმ­ცა უკ­ვე სახ­ს­ნი­ლო სუფ­რით.

-  მა­მაო, რა­ი­ო­ნებ­ში ძი­რი­თა­დად 7 იან­ვ­რამ­დე, ანუ მარ­ხ­ვის დროს კლა­ვენ საკ­ლავს, ალ­ბათ ესეც არ არის მო­სა­წო­ნი და მი­სა­ღე­ბი.

-  სოფ­ლებ­ში ასე­თი წე­სი იყო - ცდი­ლობ­დ­ნენ შო­ბამ­დე და­ეკ­ლათ საკ­ლა­ვი, რომ გა­ეხ­ს­ნი­ლე­ბი­ნათ და შო­ბას ღირ­სე­უ­ლად შეხ­ვედ­როდ­ნენ. ვინც ეკ­ლე­სი­უ­რად ცხოვ­რობს და მარ­ხუ­ლობს, ის ცდი­ლობს, რომ შო­ბის­თ­ვის სუ­ლი­ე­რად მო­ემ­ზა­დოს და მდიდ­რუ­ლი სუფ­რის გაწყო­ბა­ზე სუ­ლაც არ ფიქ­რობს, ხო­ლო ვინც არა­ეკ­ლე­სი­უ­რია, ურ­ჩევ­ნია 1-ელ იან­ვ­რამ­დე დაკ­ლას საკ­ლა­ვი. რო­ცა ადა­მი­ა­ნი არ ლო­ცუ­ლობს, არ მარ­ხუ­ლობს, სა­ხა­რე­ბას არ კითხუ­ლობს და არ ეზი­ა­რე­ბა, ეს არის მი­სი მთა­ვა­რი პრობ­ლე­მა, თო­რემ საკ­ლავს რო­დის დაკ­ლავს, ეს სუ­ლაც არ ამ­ძი­მებს და არც ამ­სუ­ბუ­ქებს მის მდგო­მა­რე­ო­ბას.

ხა­თუ­ნა ჩი­გო­გი­ძე

ყოველკვირეული გაზეთი "ყველა სიახლე"

(გამოდის ოთხშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია