მოძღვარი - "მე თვი­თო­ნაც ვე­წე­ო­დი და ვი­ცი, ეს რაც არის"

მოძღვარი - "მე თვი­თო­ნაც ვე­წე­ო­დი და ვი­ცი, ეს რაც არის"

ყვე­ლამ იცის, რომ სი­გა­რე­ტის მო­წე­ვას ადა­მი­ა­ნი­სათ­ვის დი­დი ზი­ა­ნის მო­ტა­ნა შე­უძ­ლია. თამ­ბა­ქო­ში შე­მა­ვა­ლი მავ­ნე ნივ­თი­ე­რე­ბე­ბი თან­და­თან ან­გ­რე­ვს ადა­მი­ა­ნის ჯან­მ­რ­თე­ლო­ბას და არა­ერ­თი სა­ში­ში და­ა­ვა­დე­ბის წყა­როდ იქ­ცე­ვა. მეც­ნი­ე­რე­ბი მო­წე­ვას ფილ­ტ­ვის კი­ბოს გა­მომ­წ­ვევ ერთ-ერთ მთა­ვარ მი­ზე­ზად ასა­ხე­ლე­ბენ. სულ ახ­ლა­ხან ამე­რი­კის ჯან­დაც­ვის დე­პარ­ტა­მენ­ტ­მა ჩა­ა­ტა­რა კვლე­ვა, რო­მელ­შიც ნათ­ქ­ვა­მია, რომ მო­წე­ვა იწ­ვევს ღვიძ­ლი­სა და მსხვი­ლი ნაწ­ლა­ვის კი­ბოს, დი­ა­ბეტს, არ­თ­რიტს და სხვა მძი­მე და­ა­ვა­დე­ბებს. მარ­თ­ლ­მა­დი­დებ­ლუ­რი ეკ­ლე­სია აღი­ა­რებს, რომ თამ­ბა­ქოს მწე­ვე­ლე­ბი სი­ცოცხ­ლეს იმოკ­ლე­ბენ და მი­დი­ან მე­ექ­ვ­სე მცნე­ბის წი­ნა­აღ­მ­დეგ, რო­მე­ლიც გვე­უბ­ნე­ბა: "ა­რა კაც ჰკლა"! ეკ­ლე­სია კა­ტე­გო­რი­უ­ლად გმობს სუ­ლი­ე­რი და ხორ­ცი­ე­ლი ჯან­მ­რ­თე­ლო­ბის სა­წი­ნა­აღ­მ­დე­გო ამ ქმე­დე­ბას, თუმ­ცა გარ­კ­ვე­ულ ლმო­ბი­ე­რე­ბა­საც იჩენს მწე­ველ­თა მი­მართ. სწო­რედ ამ მტკივ­ნე­ულ პრობ­ლე­მა­ზე ვთხო­ვეთ კო­მენ­ტა­რი წმინ­და კვი­რი­კე­სა და ივ­ლი­ტას სა­ხე­ლო­ბის ტაძ­რის მღვდელ­მ­სა­ხურ ლე­ვან ალა­დაშ­ვილს:

- თამ­ბა­ქოს მო­წე­ვა არის ჯან­მ­რ­თე­ლო­ბის გან­ზ­რახ და­ზი­ა­ნე­ბა, ამა­ვე დროს, მწე­ვე­ლი ზი­ანს აყე­ნებს არა მარ­ტო სა­კუ­თარ თავს, არა­მედ სხვებ­საც: ხში­რად ეწე­ვი­ან სახ­ლ­ში, ტრან­ს­პორ­ტ­ში და სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი თავ­შეყ­რის ად­გი­ლებ­ში, იმას კი არ ფიქ­რო­ბენ, რომ მარ­ტო სა­კუ­თარს კი არა, სხვე­ბის ჯან­მ­რ­თე­ლო­ბა­საც ვნე­ბენ. ეს არას­წო­რი ქმე­დე­ბაა, შე­იძ­ლე­ბა მწე­ვე­ლი ადა­მი­ა­ნი გა­ნიც­დი­დეს თა­ვის მდგო­მა­რე­ო­ბას, ცდი­ლობ­დეს ამ მავ­ნე ჩვე­ვი­სა­გან გა­თა­ვი­სუფ­ლე­ბას და თავს ვერ ანე­ბებ­დეს, მაგ­რამ სხვი­სი ინ­ტე­რე­სი მა­ინც უნ­და გა­ით­ვა­ლის­წი­ნოს: არ მო­წი­ოს სახ­ლ­ში, სა­დაც ქა­ლე­ბი და ბავ­შ­ვე­ბი არი­ან, ან ისე­თი ხალ­ხია, ვინც არ ეწე­ვა. არ მო­სწი­ოს სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი თავ­შეყ­რის ად­გი­ლებ­ში, ეს სხვე­ბის მი­მართ გა­მო­ჩე­ნი­ლი მზრუნ­ვე­ლო­ბა იქ­ნე­ბა.

- რა­ტომ არის მიჩ­ნე­უ­ლი მო­წე­ვა ცოდ­ვად?

- სი­გა­რე­ტის მო­წე­ვით ადა­მი­ა­ნი აზი­ა­ნებს ორ­გა­ნიზმს, რო­მე­ლიც არის ტა­ძა­რი ღვთი­სა და რო­მელ­შიც სუ­ლიწ­მინ­დაა დამ­კ­ვიდ­რე­ბუ­ლი, ამის გა­მო თამ­ბა­ქოს მო­წე­ვა სე­რი­ო­ზუ­ლი ცოდ­ვაა. ამას­თან, მო­წე­ვა ერ­თ­გ­ვა­რი წარ­მარ­თუ­ლი რი­ტუ­ა­ლის სა­ხეს ატა­რებს, რად­გან თამ­ბა­ქოს ინ­დი­ელ­თა ტო­მე­ბი შა­მა­ნუ­რი რი­ტუ­ა­ლე­ბის დროს იყე­ნებ­დ­ნენ. თვი­თონ მო­წე­ვის ტრა­დი­ცი­აც ამე­რი­კი­დან შე­მო­ვი­და, ად­რე სი­გა­რე­ტი არ ყო­ფი­ლა ასე გავ­რ­ცე­ლე­ბუ­ლი და არც მი­ლი­ო­ნო­ბით ადა­მი­ა­ნი ყო­ფი­ლა მას­ზე და­მო­კი­დე­ბუ­ლი.

- ცნო­ბი­ლია, რომ მოძღ­ვ­რე­ბი სი­გა­რე­ტის მწე­ვ­ელებს ხში­რად აზი­ა­რე­ბენ. რო­გორც ჩანს, ეკ­ლე­სია ლმო­ბი­ე­რე­ბას იჩენს მათ მი­მართ.

- ზი­ა­რე­ბა ადა­მი­ანს ნე­ბის­მი­ერ შემ­თხ­ვე­ვა­ში სჭირ­დე­ბა, რად­გან ეს არის ჩვე­ნი სუ­ლი­ე­რი საზ­რ­დო. ზი­ა­რე­ბის გა­რე­შე ადა­მი­ა­ნი უმ­წეო და და­უც­ვე­ლია. გა­ვიხ­სე­ნოთ, რა წე­რია ზი­ა­რე­ბის წი­ნა ლოც­ვებ­ში: ადა­მი­ა­ნი გა­ნა იმი­ტომ ეზი­ა­რე­ბა, რომ ღირ­სია და იმ­სა­ხუ­რებს, არა­მედ იმი­ტომ, რომ ეს მის სულს სჭირ­დე­ბა, რომ და­უც­ვე­ლი არ იყოს და ბო­როტ­მა ძა­ლამ ზი­ა­ნი არ მი­ა­ყე­ნოს. ეკ­ლე­სი­აც აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე მსჯე­ლობს: არი­ან ადა­მი­ა­ნე­ბი, რომ­ლე­ბიც უკ­ვე წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში ეწე­ვი­ან სი­გა­რეტს და თავს ვერ ანე­ბე­ბენ, იმი­ტომ, რომ ეს მათ­თ­ვის ტან­ჯ­ვის ტოლ­ფა­სია. მა­თი ორ­გა­ნიზ­მი იმ­დე­ნად არის შეჩ­ვე­უ­ლი ნივ­თი­ე­რე­ბებს, რომ­ლებ­საც თამ­ბა­ქო შე­ი­ცავს, რომ ადა­მი­ა­ნი ცუ­დად ხდე­ბა, გუ­ლის ფრი­ა­ლი ეწყე­ბა, ღრძი­ლე­ბი უსივ­დე­ბა, კბი­ლე­ბი სცვი­ვა, სის­ხ­ლი სდის და ა.შ... რო­ცა ადა­მი­ა­ნი ასე მძი­მე მდგო­მა­რე­ო­ბა­შია, რო­დე­საც ის შეჩ­ვე­უ­ლია თამ­ბა­ქოს, რა თქმა უნ­და, ამის გა­მო მღვდელ­მ­სა­ხურ­მა უზი­ა­რე­ბე­ლი არ უნ­და და­ტო­ვოს. უამ­რა­ვი ბო­რო­ტი და კაც­თ­მო­ძუ­ლე ადა­მი­ა­ნი არ­სე­ბობს ამ­ქ­ვეყ­ნად, რო­მე­ლიც სი­გა­რეტს არ ეწე­ვა, მაგ­რამ სხვას ჩაგ­რავს, შუ­რი­ა­ნი და გა­უ­მაძღა­რია, არ ჯო­ბია, კა­ცი სი­გა­რეტს ეწე­ო­დეს და ღმერთს არ გმობ­დეს, ან მოყ­ვასს არ აზი­ა­ნებ­დეს?

- მა­მაო, რას ურ­ჩევთ ადა­მი­ა­ნებს, რომ­ლებ­საც სურთ მო­წე­ვას თა­ვი და­ა­ნე­ბონ?

- მე თვი­თო­ნაც ვე­წე­ო­დი და ვი­ცი, ეს რაც არის. პირ­ველ რიგ­ში ადა­მი­ა­ნის ნე­ბაა მთა­ვა­რი, მან მტკი­ცედ უნ­და გა­დაწყ­ვი­ტოს, რომ ამ ცოდ­ვას სა­ბო­ლო­ოდ შე­ეშ­ვას, მაგ­რამ ეს სა­კუ­თა­რი ძა­ლე­ბის იმე­დად არ უნ­და მო­ინ­დო­მოს, პირ­ველ რიგ­ში უფალს უნ­და სთხო­ვოს შე­წევ­ნა, უნ­და აღი­ა­როს თა­ვი­სი ცოდ­ვე­ბი და შე­ე­ვედ­როს. ამის შემ­დეგ უკ­ვე სხვა­დას­ხ­ვა ხერხს უნ­და მი­მარ­თოს - ზო­გი­ერ­თი სი­გა­რეტს სხვა რა­მით ჩა­ა­ნაც­ვ­ლებს ხოლ­მე, ან სპორ­ტით და­კავ­დე­ბი­ან, ან დარ­ბი­ან, ზო­გი წყალ­საც სვამს, მთა­ვა­რი კი მა­ინც მტკი­ცე გა­დაწყ­ვე­ტი­ლე­ბა და ადა­მი­ა­ნის ნე­ბაა, ერ­თხელ და სა­მუ­და­მოდ უნ­და გა­დაწყ­ვი­ტოს, რომ არ უნ­და მო­სწი­ოს.

- თქვენს მრევ­ლ­ში ბევ­რია ისე­თი, ვინც მო­წე­ვას თა­ვი და­ა­ნე­ბა?

- არი­ან ისე­თე­ბი, ვინც სი­გა­რეტს თა­ვი და­ა­ნე­ბა, მაგ­რამ ზო­გი­ერ­თი მო­წე­ვას ვერ თმობს. ეკ­ლე­სია მოწყა­ლეა მათ მი­მართ, ეს არის იკო­ნო­მია, ანუ მზრუნ­ვე­ლო­ბა ამ ადა­მი­ა­ნე­ბის მი­მართ. უკ­ვე ვთქვი, რომ შე­იძ­ლე­ბა დღეს­ვე ვერ ანე­ბებს სი­გა­რეტს თავს, მაგ­რამ სა­ნაც­ვ­ლოდ კე­თი­ლი საქ­მე უნ­და აკეთოს, მოყ­ვასს და­ეხ­მა­როს, მში­ე­რი და­ა­პუ­როს, მე­რე კი, თან­და­თან მო­წე­ვა­საც შე­ეშ­ვას, ადა­მი­ა­ნი ყვე­ლა ცოდ­ვას ერ­თ­ბა­შად ხომ ვერ მო­ე­რე­ვა?

- მრევლს ნარ­კო­ტი­კე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბის შემ­თხ­ვე­ვა­შიც აზი­ა­რებთ?

- არის ნარ­კო­მა­ნი, რო­მე­ლიც ცდი­ლობს ეს სა­ში­ნე­ლი ცოდ­ვა დაძ­ლი­ოს და თავს მო­ე­რი­ოს: ან მე­ტა­დო­ნის პროგ­რა­მას უერ­თ­დე­ბა, ან სახ­ლ­ში გა­მო­ი­კე­ტე­ბა, ძველ გა­რე­მოც­ვას თავს არი­დებს და ცდი­ლობს მარ­თალ გზას და­ად­გეს. თუ ის მორ­წ­მუ­ნეა, მოძღ­ვა­რი ჰყავს, ეკ­ლე­სი­ა­ში და­დის და ღმერთს შე­წევ­ნას სთხოვს, თუ ლო­ცუ­ლობს და გა­ნიც­დის თა­ვის მდგო­მა­რეო­ბას, რა თქმა უნ­და, უფა­ლიც შე­ე­წე­ვა. ამ დროს სუ­ლი­ერ­მა მოძღ­ვარ­მა გან­სა­კუთ­რე­ბით უნ­და ილო­ცოს და იზ­რუ­ნოს მას­ზე. ბუ­ნებ­რი­ვია, ის უნ­და აზი­ა­რო, რომ ამ ცოდ­ვის გა­და­ლახ­ვა შეძ­ლოს. სა­სუ­ლი­ე­რო პი­რი სიყ­ვა­რუ­ლი­თა და თა­ნაგ­რ­ძ­ნო­ბით უნ­და მო­ე­კი­დოს სუ­ლი­ერ შვილს, რო­მელ­საც სურს არას­წორ ცხოვ­რე­ბა­ზე უარი თქვას. მე ასე ვფიქ­რობ და ამას გვას­წავ­ლის სა­ეკ­ლე­სიო მოძღ­ვ­რე­ბაც: თა­ნად­გო­მა და ადა­მი­ა­ნის გა­ჭირ­ვე­ბის გულ­თან ახ­ლოს მი­ტა­ნა ხომ ჭეშ­მა­რი­ტი ქრის­ტი­ა­ნის და­მა­ხა­სი­ა­თე­ბე­ლი უპირ­ვე­ლე­სი თვი­სე­ბაა.

ხა­თუ­ნა ჩი­გო­გი­ძე

ყოველკვირეული გაზეთი "ყველა სიახლე"

(გამოდის ოთხშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია