ავტორი:

რა ბედი ელის მეუფე იაკობს და როგორ შეიძლება განვითარდეს მოვლენები - თეოლოგების შეფასებები და პროგნოზები

რა ბედი ელის მეუფე იაკობს და როგორ შეიძლება განვითარდეს მოვლენები - თეოლოგების შეფასებები და პროგნოზები

ეს რეალობა არის აწყვეტილი მხეცი, რომელიც უფსკრულისკენ მიექანება და ეს გადაიყოლებს არა მხოლოდ საპატრიარქოს და სინოდს, არამედ როგორც უკვე ჩანს, დიდ დარტყმას მიაყენებს ხელისუფლებას, - ასე აფასებს ბოდბელი ეპისკოპოსის, მეუფე იაკობის განცხადებებს და ამის შემდეგ შექმნილ ვითარებას „ინტერპრესნიუსთან“ საუბარში თეოლოგი ბექა მინდიაშვილი.

თეოლოგი ვრცლად საუბრობს ეკლესიაში არსებულ სიტუაციაზე და ქორეპისკოპოსის მიერ დღეს მიღებულ გადაწყვეტილებაზე.

„ქორეპისკოპოსის სტატუსი არაფერს ნიშნავს. ქორეპისკოპოსი არის პატრიარქის თანაშემწე, ვიკარიუსი, მეტი არაფერი. არანაირი პრივილეგიები არ არის. მისი რეალური თანამდებობა არის ბოდბის მღვდელმთავრობა - ის რჩება მღვდელმთავრად და ჩვეულებრივ რჩება სინოდის წევრად“, - განაცხადა ბექა მინდიაშვილმა.

თეოლოგმა ისაუბრა, თუ რა ვითარებაშია შესაძლებელი მეუფე იაკობმა დატოვოს მთავარეპისკოპოსის თანამდებობა და იქვე განმარტა, რომ მსგავსი პრეცედენტები ისტორიას ახსოვს.

„ეპისკოპოსობიდან მოხსნისთვის სინოდმა უნდა მოახდინოს მთავარეპისკოპოსის განყენება. ეს არის ყველაზე მძიმე სასჯელი, რაც შეიძლება სინოდმა დაადოს მღვდელმთავარს. მაგალითად, ასე განაყენეს ეპისკოპოსობიდან 90-იან წლებში გამსახურდიას მომხრე ორი ეპისკოპოსი მხოლოდ იმიტომ, რომ გამსახურდიას მომხრეები იყვნენ და ამხელდნენ საპატრიარქოს“,- განაცხადა თეოლოგმა.

„ინტერპრესნიუსის“ კითხვაზე: არსებული რეალობიდან დგას თუ არა მეუფე იაკობის განყენების საკითხი, თეოლოგი პასუხობს, რომ მეუფე იაკობის გაკეთებული განცხადების შინაარსი გაცილებით მნიშვნელოვანი იყო, ვიდრე გადმოცემის „ამაზრზენი ფორმა“.

„მიუხედავად ამაზრზენი ფორმისა, თან ვიცით, რომ ბოდიშები მოიხადა დღეს, ფხიზელმაც დაადასტურა, რაც თქვა. ამ ამაზრზენი ფორმის მიუხედავად, ეს ყველაფერი საკმარისი არის იმისთვის, რომ გამოძიება დაიწყოს, როგორც ხელისუფლების მთელი ვერტიკალის წინააღმდეგ - დაწყებული ივანიშვილით, დასრულებული ჩხარტიშვილი-გახარიათი, ასევე სინოდის წევრების მიმართ. მთავარი განცხადების შინაარსია დანარჩენი ყველაფერი ფორმაა“, - განაცხადა მინდიაშვილმა.

თეოლოგი არ ელოდება, რომ პროცესთან დაკავშირებით პროკურატურა რეალურად აწარმოებს გამოძიებას, თუმცა სინოდსაც უნდობლობას უცხადებს.

„რა თქმა უნდა, არანაირი მოლოდინი არ არსებობს იმისა, რომ გომელაურის, გახარიას, ივანიშვილის, ჩხარტიშვილის წინააღმდეგ ვინმე საქმეს აწარმოებს ამ რეალობაში. არანაირი მოლოდინი არ არსებობს, მაგრამ ეს არის პირველ რიგში, პროკურატურის საქმე. სინოდიც ვერ აწარმოებს საკუთარი თავის წინააღმდეგ, მთელი სინოდია პასუხისმგებელი მომხდარში, დაწყებული პატრიარქით, დასრულებული სულ ახალი ეპისკოპოსით. მეტსაც გეტყვით, მორალური თვალსაზრისით მთელი სამღვდელოებაა პასუხისმგებელი იმ რეალობაზე, რომელსაც ახლა ჩვენ ვხედავთ და რომელსაც ზოგადად ბოლო წლებია ვხედავთ: მკვლელობის დაგეგმვა, ადამიანი ციხეში, რომელიც არ ვიცით, მართლა გეგმავდა თუ არა ვინმეს მკვლელობას და მთავარი უბედურება ისაა, რომ ეს ყველაფერი ხდება ქრისტეს სახელით. თვალში ნაცარს აყრიან მრევლს და აქეთ ადანაშაულებენ ადამიანებს. თავად არიან ეკლესიის ფაფარაშლილი მტრები. არ ვიცი, რაშია გამოსავალი ამ მოცემულობიდან, რაც გვაქვს ხელისუფლებასა და საეკლესიო მმართველობაში. ამ სიტუაციას არაფერი ეშველება“, - განაცხადა ბექა მინდიაშვილმა.

რაც შეეხება გამოსავალს, თეოლოგი „ინტერპრესნიუსთან“ საუბარში ამბობს, რომ გამოსავალი საზოგადოებაშია, რომელმაც ხმა უნდა ამოიღეს უსამართლობის წინააღმდეგ.

„ადამიანების პირადი პასუხისმგებლობაა, რომ არ მიიღონ ეს რეალობა და არ გაჩუმდნენ. არც კი მომივიდოდა არასდროს აზრად, რომ სინოდის წევრები ერთმანეთს ამხელდნენ ისეთ საკითხებში, როგორიც არის კორუფცია, მკვლელობის დაგეგმვა, გადაყენება-გადმოყენება. ეს რეალობა არის აწყვეტილი მხეცი, რომელიც უფსკრულისკენ მიექანება და ეს გადაიყოლებს არა მხოლოდ საპატრიარქოს და სინოდს, არამედ როგორც უკვე ჩანს, დიდ დარტყმას მიაყენებს ხელისუფლებას და პირველ რიგში საზოგადოებას, ადამიანების ფსიქიკას მტრობს, როდესაც ყველაზე დიდი სიწმინდის - ქრისტეს სახელით, ღმერთის სახელით ძალადობენ, იპარავენ, ცრუობენ, საშინელებებს სჩადიან. ეს ადამიანის ფსიქიკას ანადგურებს“, - განაცხადა მინდიაშვილმა.

თეოლოგმა ლადო ნარსია კი მიიჩნევს, რომ "იაკობ იაკობაშვილი არათუ ქორეპისკოპოსობიდან და ზოგადად, რაღაც სამსახურებიდან დათხოვნას უნდა დაექვემდებაროს ამ განცხადებების გამო, არამედ საერთოდ უნდა ჩამოსცილდეს საეპისკოპოსო მსახურებას".

მისივე თქმით, მეუფე იაკობის ქორეპისკოპოსობიდან გადადგომის საკითხი სინოდის გადასაწყვეტი იყო. ლადო ნარსიას შეფასებით, „საგანგაშო ვითარებაა, რაც საქართველოს ეკლესიაშია“.

„საერთოდ, ვინმეს აქვს წარმოდგენა, რა უფლებები ჰქონდა იაკობს და საერთოდ, ქორეპისკოპოსობა რას ნიშნავს? თუ აქ სიტყვა ქორი გვაბნევს და ქორს აქვს ქართულში აღტაცების გამომხატველი ემოცია. უნდა გაირკვეს, რა გააკეთა საპატრიარქომ. ჯერ ერთი, რატომ გადადგა საერთოდ იაკობი და ვის ხელეწიფება იაკობის გადადგომაზე განცხადების გაკეთება. ეს არის სინოდის გადასაწყვეტი და თუ გვეუბნებიან, რომ ამ ქვეყანაში არაფერს, ამ ეკლესიაში არც სინოდს აქვს რაიმე მნიშვნელობა, არც ეპისკოპოსების კრებით გადაწყვეტილებას და ყველაფერს წყვეტს საპატრიარქო და საპატრიარქოში რამდენიმე ადამიანი, მაშინ კი ბატონო. დავიწყოთ ლაპარაკი იმაზე, რომ არ არსებობს არავითარი ოფიციალური წესი, რომელიც მინიმალურ დონეზე მაინც უნდა დაკმაყოფილდეს ეკლესიასა და საზოგადოებაში. იაკობ იაკობიშვილი არათუ ქორეპისკოპოსობიდან და ზოგადად, რაღაც სამსახურებიდან დათხოვნას უნდა დაექვემდებაროს ამ განცხადებების გამო, არამედ საერთოდ უნდა ჩამოსცილდეს საეპისკოპოსო მსახურებას. არ შეიძლება ამგვარი მასხრად აგდება როგორც საზოგადოების, ასევე უმთავრესად ეკლესიის და მისი ტრადიციების, რომელთა დაცვით მოვიდა დღემდე საქართველოს ეკლესია“, - განაცხადა თეოლოგმა.

მისი თქმით, საპატრიარქოს გარშემო განვითარებულ მოვლენებთან დაკავშირებით, საზოგადოება უფრო მეტად უნდა დაფიქრდეს და ადეკვატური შეფასება უნდა ჰქონდეს, რადგან „ეს არ არის ეკლესია და ქრისტესთან ამ ერთობას და ამ ადამიანებს არავითარი კავშირი არ აქვს“.

„საზოგადოება უნდა მიხვდეს, რომ ამ ადამიანების სახით მათ არ ჰყავთ არც წინამძღოლი და არც უნდა აინტერესებდეთ. ეს კრიტიკა აბსოლუტურად ჯანსაღი იქნება. თუ ასე დაიწყება პროცესები საქართველოში, ძალიან მალე მივიღებთ იმას, რომ საქართველოს ეკლესიიდან იძულებით მაინც, ყოველ შემთხვევაში მიხვდებიან, რომ დაკარგეს ძალაუფლება, დაითხოვენ იმ ადამიანებს, რომლებიც განათლებით, მორალით თუ სხვა მოთხოვნების შეუსაბამობით აღმოჩნდა ერთ დროს თანამდებობებზე, იქნება ეს ეპისკოპოსი თუ სასულიერო დასი მთლიანად. იქნებ ქვეყნის გარე შეფასებებმა, საზოგადოების შეფასებებმა შეუწყოს ხელი შიდა პროცესების განწმენდას, თორემ შიგნით მათ არავითარი რესურსი აღარ გაჩნიათ, განსაკუთრებით ამ მოცემულ ვითარებაში, რაშიც დღეს ეკლესია იმყოფება. ამიტომ, სრულიად დადებითად მიმაჩნია, თუ საზოგადოებაში 0-მდე დაეცემა საერთოდ პროცენტული მაჩვენებელი იმისა, რომ დღეს კიდევ ვინმე ენდობა თუნდაც საქართველოს ეკლესიას, რომელიც მორალურად განადგურებულია აბსოლუტურად“, - განაცხადა ლადო ნარსიამ.

თეოლოგმა ვაჟა ვარდიძის თქმით კი, დღეს ეკლესიაში მიმდინარე პროცესები თეოლოგიასთან არავითარ კავშირშია და უფრო მეტად შიდა ინტრიგებს მიეკუთვნება.

„მიმდინარე პროცესი პოლიტიკური თემაა. დაძაბული რომ არის საპატრიარქოში, შიგნით სიტუაცია, ბოლო დღეები სწორედ ამაზე მეტყველებს. ეს ისეთი საკითხებია, აქ თეოლოგს ბევრი სალაპარაკო არაფერი აქვს. აქ სჯობს კომენტარი პოლიტიკოსებმა გააკეთონ, იმათ, ვინც საკითხებშია ჩართული. აქ თეოლოგი კომპეტენტურს ვერაფერს იტყვის. ეს არის ჩვეულებრივი შიდა ინტრიგები, თუ არ ვიცი, რა დავარქვა - ეკლესიოლოგიური თემა არ არის.

რაც შეეხება იმას, რომ ქორეპისკოპოსმა დატოვა თანამდებობდა, ეკლესიოლოგიური საკითხი არ არის. ეკლესიოლოგიური საკითხი არის ეკლესიის მოწყობის პრინციპები და მისი შემდგომი თეოლოგიური განმარტებები. ახლა ერთი ეპისკოპოსი მოვა, მეორე ეპისკოპოსი წავა თუ რა იქნება, ეს არის ჩვეულებრივი ადმინისტრაციული საკითხები. საპატრიარქოში ადმინისტრაცია როგორ ლაგდება და რა ლაგდება, არ ვიცი, ათასნაირად შეიძლება დალაგდეს და გადმოლაგდეს - ეს არ არის თეოლოგიური საკითხები“, - განაცხად ვაჟა ვარდიძემ.

კლინიკაში მოთავსებული 2 ჩვილის მდგომარეობა სტაბილურად მძიმეა, ერთის კი უკეთესი - ლალი ტურძელაძე პაციენტების მდგომარეობაზე

"ერთ-ერთმა მოქალაქემ იყიდა ქლოროქინის განსხვავებული ფორმა და დაიღუპა" - აშშ-ში მცხოვრები ექიმი კორონავირუსის მკურნალობის მითებსა და თვითმკურნალობის მავნებლობაზე

საქართველოში კორონავირუსით ინფიცირებული 18 ადამიანი გამოჯანმრთელდა, მათ შორის 2 ბავშვია - როგორია ახალი მონაცემები